Francoski pisatelj, dramatik in scenarist, vse bolj pa tudi gledališki ter filmski režiser Florian Zeller (1979) je v zadnjih letih obveljal za enega najbolj zanimivih in vznemirljivih sodobnih ustvarjalcev, zlasti na poljih gledališča in filma. Najprej se je sicer uveljavil na literarnem področju (njegov prvi roman Umetni sneg je izšel leta 2002), toda sčasoma se je začel posvečati predvsem pisanju dram in zatem še filmskih scenarijev. Mednarodno prepoznavnost si je pridobil po uprizoritvah svojih dram – med njimi so najbolj znane Oče, Mati in Sin – na odrih v Veliki Britaniji in ZDA, dokončno pa se je o »fenomenu Zeller« začelo govoriti, ko je po drami Oče pripravil ter zrežiral filmsko priredbo v angleškem jeziku: za svoj odmevni filmski prvenec je Zeller lani prejel oskarja za najboljši prirejeni scenarij, Anthony Hopkins, ki v njem odigra moškega z napredujočo demenco, pa oskarja za glavno moško vlogo.

Prav s projekcijo omenjenega filma se bo nocoj v Cankarjevem domu začel Festival Florian Zeller, na katerem si bo do prihodnjega torka mogoče ogledati še dva starejša filma, nastala po Zellerjevih predlogah, ter dve uprizoritvi njegovih del iz slovenskih gledališč. Ravno skozi postavitve njegovih dram v Trstu, Celju in Kranju je Zeller tudi vstopil v slovenski kulturni prostor; prevodov njegovih romanov namreč vsaj za zdaj še nimamo. V četrtek bo tako sledil film Florida (2015, režija Philippe Le Guay, gre sicer za predelavo drame Oče), v petek pa uprizoritev Oče, kot jo je po prevodu Andraža Ravnika v Gledališču Celje zrežiral Jernej Kobal. V soboto bo na vrsti film Zaljubljen v mojo ženo (2018), za katerega je Zeller po svoji drami napisal scenarij, režiral pa ga je Daniel Auteuil, v torek pa še predstava Mama, ki jo je pred nedavnim v Prešernovem gledališču Kranj zrežiral Ivica Buljan; v glavni vlogi igra Darja Reichman. Po uprizoritvi bo sledil še pogovor z ustvarjalci obeh predstav.