»V prvem valu korone, ko sem se peljala v vrtni center, sem se pridušala, zakaj se moram voziti na drugi konec Ljubljane in zakaj sobnih rastlin ne morem naročiti po spletu,« začetek Džungle opisuje soustanoviteljica Tjaša Jarc. Prav prikladno se je takrat na radiu vrtela pesem It's my life Bon Jovija z verzom It'snow or never in v tistem trenutku se je v njeni glavi vse sestavilo, pravi. Poklicala je prijateljico Tilyen, ki je ljubiteljica rastlin in je o prodaji prek spleta že razmišljala. Skupaj sta se čez noč odločili, da gresta v ta posel, zjutraj sta staknili glave in že čez mesec in pol je bila spletna trgovina postavljena. S pomočjo spletne strani, kjer sta najavili novo trgovino Džungla Plants, sta konec maja leta 2020 poslali elektronska sporočila s povabilom med šeststo in osemsto potencialnim kupcem in že prvi dan je brez posebnega oglaševanja, le z najavami na družbenih omrežjih, nakup opravilo nekaj deset ljubiteljev tropskih rastlin.
Izkoristili pravi trenutek
Tjaša in Tilyen sta izkoristili pravi trenutek, ko so ljudje zaradi covida-19 potrebovali nekaj več življenja v svojih domovih. »V začetku so bili nakupi manjši, ker so kupci spletno stran še testirali, sčasoma pa se je vrednost košarice povečala, kar kaže, da nam ljudje zaupajo. Imamo stalne stranke, pridružujejo pa se jim še nove,« pravi Tjaša Jarc, ki izpostavlja, da je bilo obdobje zaprtja fizičnih trgovin ob koncu predlanskega leta za spletno trgovino dobro, zato pa je bil kljub dobremu prometu izziv, ko so se konkurenčne trgovine spet odprle in je kar nekaj spletnih trgovin ugasnilo. »Letos bolj mirno plujemo, ker se je trg stabiliziral, tudi bolj ga poznaš in si že nekaj naredil za svojo prepoznavnost, zato je lažje delati. V Sloveniji sicer imamo konkurenco, je nekaj večjih in manjših spletnih trgovin, ampak kar se tiče sobnih rastlin, ohranjamo prvo mesto. Pri nas pa naročajo tudi kupci iz tujine, predvsem tisti, ki zbirajo redkejše rastline.«
Soustanoviteljici rastline dobivata od različnih dobaviteljev, največ iz Nizozemske in Danske ter nekaj iz Italije. Večina rastlin je vzgojenih v Evropi, pojasnjuje Tjaša, in čeprav so tropske, so bolj trpežne in navajene na naše razmere, nekatere redke vrste pa tudi sami vzgajata iz potaknjencev. »Najprej sva začeli z malce bolj redkimi rastlinami, ki jih je bilo pri nas težje dobiti, potem se je najin spekter razširil še na druge, bolj vsesplošne sobne rastline. Poskušava slediti kupcem in njihovemu povpraševanju, kajti če bi ostali pri redkih rastlinah, slovenski trg ne bi bil dovolj velik.« V spletni trgovini vsakdo najde zase primerno rastlino, od nezahtevnih do neškodljivih za domače živali, ponudbo dopolnjujejo zunanje rastline in semena, na voljo pa je tudi opremljanje poslovnih prostorov in izposoja rastlin za različne dogodke in snemanja. Kupljene rastline pošiljajo s kurirsko službo v embalaži, kjer so zaščitene z lepenko, pozimi jih dodatno zaščitijo pred zmrzaljo, pri kupcih pa so v 24 urah od odpreme.
Širitev na Hrvaško in v Italijo
Lani se je Džungla Plants razširila na Hrvaško, kjer sta Tjaša in Tilyen najlažje kopirali poslovni model. Naslednji poslovni cilj je Italija, kjer bo zaradi drugačne kulture in specifike potrebna drugačna strategija. Soustanoviteljici računata, da bo italijanska spletna trgovina zaživela v začetku poletja, ko je nizka sezona, da se procesi lahko utečejo in da bo pripravljena na višek sezone v zimskih mesecih, potem pa merita še na avstrijski in nemški trg. Glavni izziv tega leta je poiskati nov najemni prostor, poudarja Tjaša, saj so na Rudniku, kjer je zdaj skladiščni in poslovni prostor s trgovino, zmogljivosti omejene. Če želijo povečati prodajo, morajo najti okoli tristo kvadratnih metrov velike prostore na obrobju Ljubljane, kar pa bo težko. »Moja osebna želja je, da je to zdravo podjetje, ki bo počasi in vztrajno raslo, sunkovite rasti ta trenutek ne iščeva,« odgovarja na vprašanje o morebitni dokapitalizaciji Tjaša Jarc. »Sva pa vedno odprti za mentoriranje in pametni kapital,« sklene.