Pri pisanju knjige je za pisateljico Petro Škarja eno najpomembnejših vprašanj – zakaj knjiga? Nekateri želijo prek knjige graditi prepoznavnost in blagovno znamko, drugi želijo svoje izkušnje in znanje predati na naslednje generacije, tretji želijo neko specifično dobro prakso bolje razložiti in s tem okolju dati nekaj, kar je smiselno posnemati. Nekaj podjetij izda knjigo ob večjih obletnicah kot nekakšno pohvalo sebi in vsem zaposlenim … »Kakor so različni nameni izdaje knjige, tako so tudi temu primerni različni pristopi ter odgovori na vprašanje, kdaj je pravi čas.«

Trenutek osebne ali poslovne transformacije

Ko v podjetju pride do večje transformacije, ko se v njem zamenja generacija, ko podjetje zamenja panogo, takrat je pravi čas, da se zgodba podjetja pove na glas, poudarja Tanja Skaza, avtorica knjige Spremembe vredna, solastnica podjetja Plastika Skaza, zlate gazele 2014, ter ustanoviteljica Inštituta Skaza in gibanja Spremembe vredna. »Tudi Skaza je postala opažena takrat, ko smo se preobrazili in začeli živeti svoje poslanstvo.« S knjigo je želela nagovoriti predvsem ženske. Je popis njenih lastnih življenjskih izkušenj na poti, ki ni bila enostavna. »Če se danes ozrem nazaj, je bila Tanja pred osebno transformacijo preveč ciljno usmerjena. Danes bi bolj poslušala svojo intuicijo. Tako bi me življenje samo peljalo po pravi poti,« je prepričana. »Želela bi, da skozi mojo knjigo ljudje spoznajo, da slepo hlastanje za uspehom ne privede do sreče, zadovoljstva. Na poti do uspeha je najbolj pomembno graditi pristne odnose – in tako se uspeh zgodi kot logična posledica.«

Knjigo Akrobati je navdihnil dr. Jure Knez, soustanovitelj in večinski lastnik slovenske multinacionalke in zlate gazele 2020 Dewesoft, pod njo pa se je podpisala Petra Škarja. »Ni bila načrtovana, nastala je povsem po naključju kot zapis izletov po hribih. Pogovori so se ji zdeli tako zanimivi, daj jih je strnila v knjigo,« je odkrit Knez. »Vsak sam pri sebi začuti, kdaj bi želel svoja razmišljanja deliti s svetom. V življenju premalokrat sledimo svojim občutjem. Kot je zapisano v Akrobatih, se je treba prepustiti, zaupati vase in živeti polno življenje.« Poudarja, da je po vseh pozitivnih mnenjih res vesel, da je izšla, in če je samo enemu mlademu podjetniku dala nekaj zagona, je dosegla svoj namen.

Korak k spremembi na bolje

Petra Škarja opaža, da si veliko podjetnikov, ki so že ustvarili lepo kariero in finančno zaledje, želi še korak več – da storijo nekaj plemenitega, pomagajo okolju, da v družbi nekaj korenito spremenijo na bolje. Delno ta vpliv lahko vnašajo tudi prek knjig. Izjemno je tudi, da skozi knjige pogosto podajajo bogastvo znanj iz prakse, česar ni mogoče dobiti na nobenem seminarju, v nobeni šoli. Ta so res dragocena, je prepričana sogovornica. »Osebno me nobena šola ne bi mogla toliko naučiti, kot se naučim ob urah in urah pogovorov z uspešnimi podjetniki. Obožujem zgodbe, obožujem knjige in verjamem, da ima pisana beseda izjemno moč, ki jo lahko izkoristimo v pozitiven namen.«

Zbirka slovenskih podjetniških zgodb

Ideja EY Slovenija o zbirki slovenskega družinskega podjetništva je že nekaj let realnost in vsako leto izdajo knjigo desetih uspešnih, iskrenih in unikatnih zgodb podjetniških družin. Zbirko sestavlja že osem knjig in 80 izjemnih zgodb. Kaj so se v tem času naučili? Mojca Emeršič, vodja družinskega podjetništva pri EY Slovenija, pravi, da predvsem to, da je odličnih podjetij dosti več, kot si predstavljamo. »Ta podjetja poskušamo prepričati, da svoje zgodbe predstavijo in pomagajo osvetliti pomen podjetništva. A pogosto jih skrbi, da javnost njihovega uspeha ne bi razumela napačno.« Slovenske podjetniške družinske zgodbe so nedeljivo povezane tudi z našo identiteto in kulturo, kar jih dela še posebno zanimive. »Kar druži zgodbe odličnosti, je neustavljiva podjetniška želja ter zavezanost k vlaganjem v razvoj, inovativnost in zdravo trajnostno rast. Ugotavljamo, da je pri veliko zgodbah ključen tudi pomen tehniške inteligence, strojnega in inženirskega znanja, kar je mnoge od teh podjetij poneslo med regijska in globalno uspešna podjetja, tudi med gazele,« zaključuje Emeršičeva.