Direktor Javne agencija RS za varnost prometa Jože Hribar je navedel, da so na letni ravni kolesarji udeleženi v 1300 prometnih nesrečah, število hudih poškodb pri kolesarjih pa se je v zadnjih letih povečalo za 15 odstotkov. Napovedal je, da bo agencija tudi letos pripravila nekaj preventivnih akcij za kolesarje, z namenom njihovega ozaveščanja.

Kot najpogostejša vzroka prometnih nesreč kolesarjev je Hribar izpostavil neprilagojeno hitrost in nepravilno stran vožnje. Opozoril je tudi, da med kolesarji narašča število kršitev cestnoprometnih predpisov.

Vse več vinjenih kolesarjev

Višji policijski inšpektor v sektorju prometne policije na Generalni policijski upravi Matjaž Leskovar je ocenil, da je na slovenskih cestah vse več kolesarjev in da jih vse več uživa tudi alkohol pred vožnjo s kolesom. Tako so leta 2018 zaznali 110 opitih kolesarjev, leta 2020 pa 150. Po njegovih besedah kolesarji pogosto ne upoštevajo prometne signalizacije, vse večja je uporaba mobilnih telefonov med vožnjo s kolesi, policisti opažajo tudi vožnjo na zadnjih kolesih.

Generalni sekretar AMZS Jure Kostanjšek je ocenil, da je kolesarstvo v zadnjih letih v Sloveniji v vzponu. Po Kostanjškovih besedah obstaja več vrst kolesarjenja, od mestnega, rekreacijskega, športnega do gorskega, nova oblika primestnega kolesarjenja pa je kolesarjenje z električnimi kolesi.

Poudaril je tudi, da AMZS že drugo leto zapored nudi pomoč kolesarjem na cestah ne le v Sloveniji, temveč tudi na Hrvaškem. Prav tako se dogovarjajo še z nekaterimi evropskimi državami o pomoči kolesarjem na cestah. Za Kostanjška je kolesarjenje trajnostna oblika mobilnosti. Glede prometne infrastrukture za kolesarje je dejal, da bi bile posebno urejene prometne površine najboljša rešitev za kolesarje, vendar je to v praksi nemogoče.

Novinar AMZS Motorevije Miroslav Cvjetičanin je poudaril, da je bila lani prodaja koles v Sloveniji rekordna, saj je bilo prodanih 80.000 koles, kar je 30 odstotkov več kot leto prej. Glede varnosti kolesarjev v prometu je dejal, da kolesar mora razmišljati s svojo glavo, na cesti mora biti viden in se zavedati, da ni sam na cesti, treba je tudi poskrbeti za brezhibnost kolesa.