Oba sta se na novo sezono pripravljala na Sardiniji, kjer sta imela odlične pogoje za treninge predvsem na peščeni (mivkasti) podlagi. Tim Gajser – od konca prejšnje pa do začetka nove sezone je imel prosto le dva tedna – je v Italiji nastopil na dveh dirkah tamkajšnjega prvenstva in na obeh zmagal, pred začetkom letošnje sezona (lanska se je končala 10. novembra) pa napoveduje: »Trening na mivki, ki je telesno najzahtevnejši, je zelo dober za občutek mehkobe tudi za trdo podlago, obratno pa ne velja. Lanska poškodba ključnice je na srečo dokončno sanirana. Časa za počitek in regeneracijo pa tudi za treninge je bilo zaradi poznega konca lanske sezone in zgodnjega začetka letošnje precej manj. Upam, da bom zdrav, da bom ostal v 'enem kosu', da bom delal manj napak in bil konstantnejši kot lani ter da bom še naprej užival na motorju in dirkah.«
Poleg treningov na Sardiniji – na svoji domači progi Tiga243 Land v Lembergu od novembra ni treniral – je Gajser veliko časa namenil tudi testiranju novega Hondinega motorja. »Na zunaj je povsem enak, je pa veliko sprememb na šasiji in pri nastavitvah amortizerjev. A ugotovil in videl sem, kaj moram izboljšati tudi pri sebi. Moja najslabša točka so starti, zato smo med pripravami veliko časa in pozornosti namenili tudi tej prvini, Honda pa razvija tudi tehnologijo, ki bi mi pri tem pomagala,« pojasnjuje 25-letni šampion iz Pečk pri Makolah. Po dveh zaporednih naslovih svetovnega prvaka v MXGP v letih 2019 in 2020, ko je obakrat slavil z veliko prednostjo, se je moral lani zadovoljiti s tretjim mestom. »Raje imam, da je boj za naslov prvaka bolj izenačen. Zato si želim več takšnih sezon, kot je bila lanska, čeprav se ni končala po mojih željah in pričakovanjih.«
Konkurenca vedno hujša
Skupno štirikratnemu svetovnemu prvaku (trikrat v MXGP, enkrat v MX2) se zdi uvod v novo sezono pomemben, ne pa tudi odločilen. »Ker gre za individualni šport, ne pride v poštev ekipna taktika. Pri Hondi ne taktiziramo, kar so ob koncu lanske sezone počeli v KTM. Jasno je, da si želim dobrega začetka sezone, a po drugi strani morda ni najbolje biti že takoj stoodstoten, kajti sezona je dolga in naporna. Bolje je priti v vrhunsko formo na četrti, peti dirki in jo potem skušati zadržati do konca sezone. A dober uvod je lahko tudi odlična motivacija za naprej,« opozarja Gajser.
Priznava, da je kandidatov za naslov svetovnega prvaka spet zelo veliko in da je konkurenca iz leta v leto hujša, a meni: »Vsako leto si seveda želim, da bi postal svetovni prvak. To si pravzaprav želi vsak, a jaz še posebej, saj že vem, kakšni so občutki ob tem. Ker sem bil lani spet zelo blizu, je želja še toliko večja. Upam, da mi bo letos uspelo.« Navdušen je tudi zaradi dejstva, da se po koronskih časih vrača stari sistem s sobotnimi kvalifikacijami in nedeljsko dirko: »Bil sem eden redkih, ki so si želeli vrnitve starega sistema. Dirke bodo spet takšne, kot smo jih bili vajeni. Super, da smo celoten konec tedna na enem prizorišču in da so kvalifikacije že dan prej. Dobro je tudi to, da se proge spreminjajo, veselim pa se tudi potovanj na druge celine, kar sem pogrešal.«
Težave Herlingsa in Febvreja
Po slovesu Italijana Antonia Cairolija, devetkratnega svetovnega prvaka, ki je po minuli sezoni pri 36 letih končal dolgo in uspešno kariero (93 zmag za VN), se je Gajser »znebil« enega velikih tekmecev. Za nameček sta imela med pripravami velike zdravstvene težave njegova največja nasprotnika v zadnjih sezonah, Nizozemec Jeffrey Herlings in Francoz Romain Febvre. Herlingsa (dosedanjo startno številko 84 je zamenjal za 1) zanesljivo ne bo na uvodni dirki, saj si je pri na videz ne preveč nevarnem padcu med pripravami v Španiji poškodoval stopalo. Uspešno je prestal operacijo, pozneje pa za javnost povedal: »Za povsem brezvezen padec sem plačal visoko ceno. Padel sem čez krmilo, udaril v tla in si poškodoval peto.« Febvre je sicer na startnem seznamu za nedeljsko preizkušnjo, a je po poškodbi (dvojni zlom noge) v končnici minule sezone s padcem na dirki superkrosa v Parizu spet postavil pod vprašaj uvodno dirko sezone 2022. Vodja njegove ekipe Kawasaki v novi sezoni bo Finec Kimi Räikkönen, legendarni voznik formule ena, ki je minulo sezono končal športno pot.
Mladi Jan Pancar ostaja v razredu MX2, a ne več kot član KTM, kajti po umiku italijanskega uvoznika teh motorjev Racestore iz tega razreda je ustanovil svojo ekipo TEM JP253, ki jo bo vodil njegov oče. To pomeni, da bo imel na nekaterih področjih več dela (logistika, birokracija…), na drugih pa bolj proste roke. »Vem, da bo malce več dela z marsičim, a ne bo težko, saj sem že prej veliko delal sam. Imel sem nekaj ponudb iz drugih ekip, a smo se odločili, da ustanovimo svojo. To prinaša tako dobre kot slabe plati, toda večina je dobrih: imam svobodo, delam, kar hočem, nimam nobenih omejitev,« opisuje Jan Pancar, ki je minulo tekmovalno sezono končal na skupno 20. mestu v razredu MX2, letos pa si želi napredovanja vsaj med petnajsterico.
