Globalna raziskava družbe Kantar je pokazala, da se je brskanje po spletu v času pandemije povečalo za 70 odstotkov, interakcija na družbenih omrežjih pa za kar 61 odstotkov. The Drum poroča, da je 14 odstotkov oglaševalcev svoja sredstva iz tradicionalnega oglaševanja že preselilo na splet. Temu bodo zagotovo sledili tudi drugi, ki premišljeno gledajo na prihodnost. Po koncu koronske krize nas čaka selitev večine aktivnosti iz fizičnega v virtualno okolje oziroma na splet. S prodajo potrošnikom se je to že zgodilo, podobne premike lahko ob odpovedanih večjih poslovnih dogodkih pričakujemo tudi v prodaji podjetjem. V agenciji Point Out podjetjem svetujejo, kako spremembe v marketingu preudarno izkoristiti, da bodo iz digitalnega povprečja stopila v digitalno odličnost.

Zaupanja vreden partner

Digitalna marketinška agencija Point Out s polnim obsegom digitalnih storitev, ustanovljena leta 2013, je zaupanja vreden partner srednjim in velikim podjetjem, ki jim ponuja prilagojene rešitve. »Podjetjem pomagamo pri digitalnem nastopu in rasti ter jim z digitalnimi marketinškimi aktivnostmi povečujemo prodajo oziroma prihodke,« pove soustanovitelj in direktor agencije Nejc Slovnik. »Od drugih agencij se razlikujemo predvsem po tem, da imamo zelo strateški pristop, da dobro razumemo poslovne procese podjetij in jih povezujemo z digitalnimi rešitvami, pri čemer uporabljamo metodologijo, ki smo jo razvili sami.« Gre za algoritem rasti, ki so ga razvili po letih izkušenj s partnerji in izhaja iz celostnega pogleda na digitalni marketing. Ta pomaga podjetjem izbirati prave aktivnosti v okviru njihovih zmožnosti in izzivov s ciljem zagotavljanja rasti.

Stranke agencije Point Out so zelo različne, gre predvsem za srednje velika in velika slovenska podjetja in tuje multinacionalke. Med njimi je treba omeniti zlato gazelo 2021 EKWB, Butan plin, Iskraemeco, Spirit Slovenija, Slowatch in Salus pa tudi multinacionalke, kot so Royal Canin, Jamieson, Mapei in Just. Potem so tu še manjša slovenska podjetja s poudarkom na spletni prodaji, ki imajo že uveljavljeno znamko, želijo pa si večjega preboja v Sloveniji ali mednarodno, kot sta Snugi in LCHF Style. »Ker delamo za različne industrije, hitro razumemo, kateri so največji izzivi podjetij, in jim pri tem lahko pomagamo na dveh ravneh,« poudarja Slovnik. »S strateškega vidika jim kažemo pravo pot in najučinkovitejše marketinške pristope, po drugi strani pa prevzemamo posamezne izvedbene aktivnosti prek digitalnih kanalov.« »Ena naših vrednosti je personalizacija,« nadaljuje soustanovitelj podjetja Zoran Bosančić, »torej da naše storitve vedno prilagodimo naročniku.« »Stremimo k temu, kar je dobro za podjetje, in ne k tistemu, kar delajo vsi ali je trenutno vroče.«

Zaspali pred koronskim časom

»Ko se je začela pandemija, so podjetja, tudi izvozniki, spoznali, da morajo nekaj narediti,« pove Nejc Slovnik. »Covid-19 je odrezal vse tradicionalne marketinške kanale, kot so sejmi. Ampak po našem mnenju so slovenska podjetja zaspala že pred koronskim časom in jih je konkurenca iz tujine zelo prehitela. Ker se toliko časa niso nič ukvarjali z digitalnim marketingom, zaostajajo za pet do deset let. Zanje je to bila brca v zadnjo plat, zdaj pa ne vedo, kako bi se stvari lotili, ali pa želijo vse narediti zelo na hitro, kar pa spet ni optimalno. Če želi na primer podjetje hitro doseči spletno prodajo, a ima spletno stran s slabo uporabniško izkušnjo, bo to vplivalo na rezultate še tako dobre marketinške kampanje.« Slovnik pri tem ločuje mlajša podjetja, ki so nastala v zadnjih dvajsetih letih ali prej, ta so z digitalnimi pristopi že zrasla in so del njihovega poslovnega procesa, veliko jih je na področju spletne prodaje, na drugi strani pa so bolj tradicionalna starejša podjetja, ki na področju digitalnega marketinga niso veliko delala in so zaspala, drugi pa so jih začeli prehitevati.

»Digitalno je tukaj in bo ostalo, preplet aktivnosti bo čedalje večji in ta ritem bo samo še hitrejši,« izpostavi Slovnik. Bosančić pripomni: »Tisti, ki ne bo stopil na ta vlak zdaj, bo imel kasneje dosti večje težave, ker se bo digital soočal z izzivi – takimi, ki še niso znani, ali takimi, ki jih že poznamo, kot je varovanje zasebnosti. Tisti, ki se tega ne bodo lotili zdaj, bodo čez leto ali več prepozni, ker bodo drugi pet korakov pred njimi. Moj nasvet podjetjem, ko se lotijo digitalnih aktivnosti in imajo občutek, da morajo vse zamujeno nadomestiti, oziroma želijo aktivnosti preširoko in preveč naenkrat odpreti, je, da se je veliko bolje v začetku osredotočiti na samo en digitalni kanal ali samo eno digitalno aktivnost.« Za primer daje EKWB in globalno spletno marketinško kampanjo Cooling Expo, ki je podjetju ob odpovedi sejma prinesla več kot 700-odstotno rast dohodka v primerjavi z letom prej.