Zelo visok digitalni indeks, s katerim merijo stopnjo digitalizacije v podjetjih, imajo le štirje odstotki podjetij v vzhodni in šest odstotkov v zahodni Sloveniji. Zelo nizek digitalni indeks pa ima kar 48 odstotkov podjetij z vsaj 10 zaposlenimi in samozaposlenimi v vzhodni Sloveniji in 40 odstotkov podjetij v zahodni Sloveniji, Vsaj osnovno stopnjo digitalne intenzivnosti dosega po podatkih državnega statističnega urada (Surs) 55 odstotkov majhnih in srednje velikih podjetij.

V Sloveniji storitve računalništva v oblaku najema 43 odstotkov podjetij z vsaj 10 zaposlenimi in samozaposlenimi, med temi je 39 odstotkov majhnih, 55 odstotkov srednje velikih in 81 odstotkov velikih podjetij.

Umetno inteligenco uporablja vsako deseto podjetje

Tehnologije umetne inteligence uporablja 12 odstotkov podjetij: med majhnimi podjetji je takšnih devet odstotkov, med srednje velikimi 20 odstotkov in med velikimi 36 odstotkov. Največ jih uporablja tehnologije za prepoznavanje predmetov ali oseb (na primer računalniški vid, strojni vid), ki na podlagi slike prepoznajo izdelek, prstni odtis, obraz, objekt.

V polovici podjetij v Sloveniji ima dostop do interneta za službene namene več kot polovica zaposlenih in samozaposlenih. Polovica teh je malih in srednje velikih podjetij, 58 odstotkov pa je velikih podjetij. V vzhodni Sloveniji je takih podjetij 42 odstotkov, v zahodni Sloveniji pa 58 odstotkov podjetij.

Orodja za izmenjavo znanj le v 4 odstotkih podjetij

Družbene medije uporablja oziroma ima na njih odprt profil 59 odstotkov podjetij. Družabna omrežja uporablja 57 odstotkov podjetij, spletne strani za delitev multimedijskih vsebin uporablja 29 odstotkov podjetij, svoj blog ima ali uporablja mikroblog 11 odstotkov podjetij.

Orodja za izmenjavo znanj, ki temeljijo na Wiki, uporabljajo štirje odstotki podjetij. Družabna omrežja uporablja 56 odstotkov majhnih, 68 odstotkov srednje velikih in 90 odstotkov velikih podjetij. V vzhodni Sloveniji je takih 56 odstotkov, v zahodni Sloveniji pa 62 odstotkov podjetij.

Na statističnem uradu so ob tem spomnili na digitalni kompas Evropske komisije, s katerim je ta predstavila vizijo za digitalno preobrazbo Evrope do 2030. Pri digitalni preobrazbi podjetij si je zastavila cilj, da bo do 2030 75 odstotkov podjetij v EU najemalo storitve računalništva v oblaku, uporabljalo tehnologije umetne inteligence in masovne podatke. Več kot 90 odstotkov malih in srednje velikih podjetij pa naj bi doseglo vsaj osnovno stopnjo digitalne intenzivnosti.