Razvojni agilni center je ena izmed osrednjih lanskih naložb BSH, ki je bil leta 2012 nominiran za gazelo savinjsko-zasavske regije. V njem sta poleg razvojnega oddelka tudi oddelek konstrukcije in testna kuhinja. Novi prostori obsegajo 2600 kvadratnih metrov in zajemajo osrednji agilni prostor ter tehnični del, kjer sta laboratorij ter oddelek elektronike in pogonov. Naložba se je začela oktobra leta 2019 in sprva je bilo načrtovano, da bi jo namenu predali decembra lani kot sklepno dejanje ob 50-letnici delovanja podjetja, vendar razmere zaradi epidemije covida-19 tega niso dovoljevale. Družba je sicer največja proizvodna lokacija v BSH-jevi diviziji malih gospodinjskih aparatov in hkrati kompetenčni center za razvoj aparatov za pripravo hrane ter razvojna lokacija za aparate za pripravo napitkov.

Ustvarjalno in produktivno okolje

»V agilnem razvojnem centru smo povezali vse, ki so vpeti v razvoj novih izdelkov. Tudi direktor razvoja ne sedi v svoji pisarni, ampak tukaj,« je ob odprtju, ki mu je prisostvoval premier Janez Janša, povedal direktor družbe BSH Hišni aparati Boštjan Gorjup in nadaljeval, da so ustvarili ustvarjalno okolje, kjer se zaposleni dobro počutijo in so produktivni pri ustvarjanju novih izdelkov. Gorjup je prepričan, da podjetje danes sodi v vrh slovenskega gospodarstva. Dokazalo je, da ima duh zmagovite ekipe z učinkovitim vodstvom ter podjetju predanimi zaposlenimi ter zna hoditi po poti inovativnosti in se uspešno prilagajati razmeram na trgu, ob tem pa v ospredje postavljati želje in zahteve kupcev.

Leta 1970 je bilo na nazarski lokaciji, ki je takrat obsegala 1700 kvadratnih metrov, zaposlenih 68 delavcev, ki so v prvem letu delovanja izdelali nekaj več kot 5000 stenskih tehtnic. V petih desetletjih so se proizvodni prostori povečali za več kot dvajsetkrat, na 57.000 kvadratnih metrov, podjetje pa danes zaposluje 1900 delavcev, od tega 240 inženirjev. Letos naj bi izdelali rekordnih 9,6 milijona izdelkov, kar je 25 odstotkov več kot lani, in ustvarili okoli pol milijarde evrov prihodkov. V družbi so v zadnjih desetih letih za razvoj in investicije namenili okoli 300 milijonov evrov in tak tempo nameravajo ohranjati tudi v prihodnje, je poudaril Boštjan Gorjup. Za nove izdelke namenjajo okoli dvajset milijonov evrov na leto, za razvoj pa okoli deset milijonov. »Če pa nam država stopi naproti z ustrezno infrastrukturo, s sodobnim šolskim sistemom, s subvencijami, so lahko uspehi v prihodnosti še večji,« je dodal direktor.

Paradni kuhinjski aparat cookit

Eden izmed novih izdelkov znamke Bosch, ki so ga pomagali zasnovati tudi strokovnjaki iz Nazarij in ga bo v prihodnje izdelovala tovarna BSH Hišni aparati, je napredni gospodinjski aparat cookit. Pametni kuhinjski lonec, ki hrano seseklja in skuha, je naložen s približno tisoč recepti in je ena izmed največjih investicij po vložku denarja in časa ter ponos celotnega koncerna. Da ga bodo lahko poslali na trg, bodo morali v prihodnjih letih v trženje in razvoj vložiti okoli 100 milijonov evrov, pri čemer bodo recepte prilagodili za vsako lokalno okolje posebej. Aparat trenutno prodajajo v treh evropskih državah, poslati ga nameravajo tudi na Kitajsko, prodaja pa bo odvisna od tega, ali bodo trgovine odprte, da bodo aparat lahko ustrezno promovirali.