Podjetja bodo imela predvsem dve možnosti. Ena je dvig prodaje in prevalitev dviga stroškov energije na višjo končno ceno izdelkov. To se načeloma da, če je močno povpraševanje in je konkurenca med ponudniki manjša. Za zdaj ima po anketnih podatkih le 15 odstotkov slovenskih podjetij težave pri tujem povpraševanju. Druga pot, kratkoročna, je nekoliko nižja marža in rast prodaje kljub doseganju takšne nižje marže. Je pa še tretja možnost, da se podjetje zavestno odloči za nižjo proizvodnjo, ker kupec višje cene ni pripravljen sprejeti, znižana marža pa ne pokriva stroškov proizvodnje. Makroekonomsko gledano to pomeni nekoliko nižjo gospodarsko rast.

Vsekakor pričakujemo višje cene energentov v srednjeročnem obdobju. To ne bo povezano le s pričakovanji o visoki gospodarski rasti v Sloveniji in območju evra, temveč tudi z zeleno tranzicijo, ki na srednji rok povzroča dvig končnega stroška, povezanega z energijo.