Ustanovitelja podjetja sta Dora Udovič in Boris Zerbo, ki sta se leta 1992 začela ukvarjati z veleprodajo pohištvenega okovja. Čez sedem let sta lastništvo prevzela Boštjan Udovič, sin Dore Udovič, in Borut Zerbo, sin Borisa Zerbe. Podjetje je dobilo nov zagon in se je začelo naglo razvijati. Leta 2000 so se iz Kopra preselili v nove poslovne prostore v Gabrovico pri Črnem Kalu, kjer je še danes sedež podjetja. Lokacija je sicer odmaknjena od drugih poslovnih con, vendar je zaradi prostih zemljišč omogočala širitev in razvoj podjetja. Lokacija je tudi strateška, ker je manj kot kilometer stran od avtoceste Kozina–Koper in manj kot pet kilometrov od Italije, ki je za podjetje pomemben trg.

Fokus proizvodnja pohištvenega okovja

Ena od prelomnic je bilo leto 2007, ko so končali gradnjo novega proizvodnega objekta z mostovnim dvigalom, centralnim sistemom za hlajenje strojev in komprimirani zrak ter lastno transformatorsko postajo. Podjetje se je takrat ukvarjalo z brizganjem plastike, izsekavanjem pločevine in železa ter montažo, imel je še lastno orodjarno. Velik del prihodkov pa je tudi prihajal iz preprodaje okovja.

»Takrat se je začela globalna finančno-gospodarska kriza, tako da je bilo podjetje razdvojeno med proizvodnjo in veleprodajo pohištvenega okovja. Odločili smo se za proizvodnjo. Fokus podjetja je postala proizvodnja kompleksnih artiklov z višjo dodano vrednostjo. Leta 2016 se je začel cikel prenove proizvodnje. Najprej v brizgalnici, nato še v montaži. Leto pozneje smo zaposlili inženirja strojništva, ki je odgovoren za konstruiranje novih izdelkov. Leta 2017 smo tudi prvič vzpostavili proizvodnjo, ki je lahko eno izmeno delala brez navzočnosti delavcev,« je na kratko zgodovino podjetja opisal direktor podjetja Boštjan Udovič, ki je od izstopa Boruta Zerba iz družbe leta 2014 tudi edini lastnik.

Digitalno z največjo fleksibilnostjo

V obdobju treh let želijo avtomatizirano in digitalizirano proizvodnjo s čim večjo fleksibilnostjo, prav tako želijo ustvariti prijazno in nadstandardno delovno okolje za zaposlene, kjer je poleg tehnologije zelo pomembna tudi ekologija. »Vsakodnevne izboljšave so načelo našega podjetja. V tem duhu vzgajamo in spodbujamo vse zaposlene. Nenehno se ukvarjamo z razvojem novih izdelkov, izboljševanjem delovnih procesov ter dvigovanjem kakovosti izdelkov in procesov. Vizija podjetja je torej postati najbolj fleksibilno in visoko tehnološko na svojem področju, z visoko stopnjo digitalizacije. Zavedamo se namreč, da bomo konkurenčni le, če bomo imeli lasten razvoj izdelkov,« pove Boštjan Uvodič.

»Pri inovativnosti moramo seveda natančno preučiti vse polizdelke, ki sestavljajo končni izdelek,« nadaljuje. »Ko ga razvijemo, je velik poudarek poleg funkcionalnosti izdelka tudi na postopku izdelave izdelka. Se pravi, da razvijamo izdelek tako, da se ga lahko enostavno avtomatsko sestavi in tako ni potrebe po nabavi dragih montažnih strojev.« Trenutni fokus podjetja sta digitalizacija in avtomatizacija procesov v proizvodnji in v komerciali. V novo strojno opremo in nove proizvode vlagajo 15 odstotkov prihodkov na leto. Udovič še pravi, da podjetju rast ni prioriteta. »Naš cilj je ostati nekje na 20 zaposlenih s čim višjo dodano vrednostjo na zaposlenega in na vsaj 20 odstotkih EBITDA marže.« Kar 90 odstotkov izdelkov podjetje izvozi. Največji potencial so trgi Evropske unije, predvsem Italija.