Zgodovina podjetja seže skoraj 50 let v preteklost. Leta 1973 je ljubljanska tovarna gospodinjskih aparatov Elma na Čatežu ustanovila manjši obrat z osmimi zaposlenimi, kjer so izdelovali elektroinštalacijske proizvode in večinoma kovinske polizdelke, ki jih je matično podjetje vgrajevalo v svoje gospodinjske aparate. Podjetje je postajalo čedalje bolj proizvodno in tehnološko napredno ter se je leta 1989 odcepilo in registriralo kot samostojna delniška družba TEM Čatež. Štiri leta kasneje so razvili prvo lastno linijo stikal in vtičnic, vendar se je podjetje močno zadolžilo, zato se je leta 1996 znašlo pred stečajem. Takrat je direktorsko mesto prevzel Andrej Bajuk, ki je postavil jasno vizijo in strategijo. Osredotočili so se na proizvodnjo stikal in vtičnic lastne blagovne znamke in tako ohranili delovna mesta. Leta 2015 pa so družbo lastniško prevzeli ključni menedžerji.

Prelomnica izdelava stikal modul

Ključna prelomnica podjetja je izdelava družine stikal modul, ki je tudi njihov najbolj prepoznaven izdelek. Zelo natančno so preučili potrebe in želje ljudi, ki odločajo o nakupu stikal in vtičnic, kot so arhitekti, projektanti, elektroinštalaterji in trgovci. Družina modul je v celoti plod lastnega razvoja in znanja, začetni nabor stotih izdelkov so razvili v manj kot letu dni. »Najprej izdelamo podrobno analizo konkurence, preverimo industrijske patente in izvedljivost rešitev na obstoječih tehnologijah. Nato se lotimo razvoja lastne idejne rešitve, prototipa, testiranj. Pomembno vlogo pri našem načrtovanju ima tudi dizajn, saj so naši izdelki, kot radi rečemo, nakit bivalnega prostora. Ne kopiramo, raje inoviramo. Družino modul danes sestavlja več kot 1500 končnih izdelkov in omogoča poljubno kombiniranje električnih inštalacij za dom, poslovne in javne objekte,« je povedal direktor Andrej Bajuk. Dodaja, da so uspešni zato, ker ponujajo visoko kakovost za primerno ceno: »Ne, nismo najcenejši. To nam omogoča naša inovativnost, in to v proizvodnih procesih, kjer nam pomagajo roboti. Inovativni pa smo tudi pri konstrukciji izdelkov. Ti so narejeni tako, da iz istih funkcijskih elementov naredimo zelo veliko različnih izdelkov. Imamo širok nabor dizajnov in barv, pa tudi inovativne rešitve, ki jih nima nihče drug.«

Podjetje TEM Čatež je sicer najmanjši in najmlajši proizvajalec stikal in vtičnic v Evropi, zato njihove prednosti ne slonijo na »debelini kataloga« ali dolgotrajni tradiciji, ampak na nenehnih izboljšavah. Z intenzivnim vlaganjem v nove proizvode, moderne tehnologije in v zaposlene nenehno povečujejo svojo ponudbo, konkurenčnost in poslovne rezultate. Poleg rasti prodaje v povprečju 10 odstotkov na leto v zadnjem obdobju še uspešneje povečujejo učinkovitost svojega dela. Zato se je dodana vrednost v zadnjih petih letih praktično podvojila. Investicije dosegajo tudi 20 odstotkov prihodkov. Družba, ki ima izjemno avtomatizirano in robotizirano proizvodnjo, iz leta v leto povečuje tudi izvoz v evropske države. Danes ta predstavlja že skoraj 70 odstotkov prodaje.

Naredijo tisto, česar veliki ne

»Trgovci, kot so specializirane elektro- in tehnične trgovine, cenijo to, da ne potrebujejo velikih zalog, saj skrbimo za zelo hitre dobave. Danes naročijo, najkasneje jutri prejmejo naročeno blago. Velikokrat še danes. Smo prilagodljivi, naredimo tisto, česar veliki ne. Stavimo na osebni pristop, organiziramo družabna srečanja, radi povabimo in pokažemo, kako se naši izdelki načrtujejo, kako jih skrbno in moderno proizvajamo, v kakšni lepi 'fabriki' jih delamo in kakšno klimo ustvarjamo v podjetju,« je še dodal Bajuk. Čeprav še ni preteklo pet let od podvojitve prostorskih zmogljivosti, zopet načrtujejo gradnjo novega objekta v velikosti 6000 kvadratnih metrov.