Kot je v utemeljitvi zapisala metodološka komisija Gazela, ki je izbirala med tremi nominiranimi podjetji, ima najboljša uporabniška izkušnja hlajenja računalnikov na svetu globalno ime – EKWB. Podjetniško idejo je v življenje in preboj na trgu pripeljalo sodelovanje znanja, podjetnosti in vrednot dveh izjemnežev – inženirja Edija Königa in ekonomista Matjaža Krča. Še ne polnoletno podjetje danes šteje več kot 200 zaposlenih, 99 odstotkov prihodkov ustvari v 139 državah. Že desetletje je številka ena na svetu na področju razvoja in proizvodnje komponent za sisteme vodnega hlajenja zmogljivih računalnikov po meri. Z novimi tehnologijami in pristopi ter z misijo delati boljši svet EKWB premika meje mogočega.

Z dobro idejo in ekipo je mogoče vse

Ob prejetju priznanja je ustanovitelj in lastnik podjetja Edvard König poudaril, da »EKWB že več kot deset let raste zaradi strasti do inoviranja, preizkušanja meja, reševanja uporabniškega problema in trdega dela«. Želi si, da bi bilo v Sloveniji veliko drznih podjetij, ki se ne bojijo iti na hitrorastoče trge, ki s svojimi produkti navdušujejo globalni trg ter se povezujejo z velikimi partnerji in strokovnjaki. Dodal je, da sta miselnost in kultura v podjetju, tako imenovani EK-way, ključni za rast. »Direktor Matjaž Krč, s katerim vodiva podjetje od vsega začetka, rad reče, če rasteš eno leto, so to lahko zunanji dejavniki, če pa rasteš nenehno, je to stvar odločitve. In midva sva se tako odločila že na začetku. Z dobro idejo in ekipo, kakršna je naša, je mogoče vse in tudi priti do tako častnega naziva, kot je gazela.«

Stojijo za svojimi izdelki, so pošteni in delajo partnersko, je v pogovoru z nominiranci, ki ga je vodil član metodološke komisije Andrej Šolinc, CEED Slovenija, povedal Edvard König, ki je še vedno močno udeležen v inoviranju in spodbujanju inovacijske kulture v podjetju. Da je mogoče z iskrico in vizijo razvijati še boljše in še inovativnejše produkte, je poudaril Anže Miklavec, direktor podjetja Equa, ki želi z vsako od svojih blagovnih znamk, od stekleničk za vodo za večkratno uporabo do izdelkov za ljubitelje kave, postati še prepoznavnejše in vodilno v svojih nišah. V podjetju Biosistemika so ponosni, da so leta 2015 začeli razvoj elektronskega laboratorijskega dnevnika za upravljanje podatkov in da je v petih letih ta postal eden vodilnih produktov, ki ga danes uporablja 80.000 uporabnikov po vseh svetu, je poudarila direktorica Roswita Golčer Hrastnik. V zvezi s prihodnostjo je napovedala: »Z inovativnostjo in energijo se vidimo kot svetovno vodilno podjetje na področju digitalizacije laboratorijev s storitvami in produkti.«

Pravo podporno okolje za dinamična podjetja

Da dinamična podjetja zmorejo hitro rasti, se bliskovito razvijati, intenzivno zaposlovati in biti vedno korak pred konkurenco, potrebujejo pravo podporno okolje. V Sloveniji ga že 170 let – od prve Trgovske in obrtne zbornice za Kranjsko – oblikuje Gospodarska zbornica Slovenije. »Kljub zavidljivim 170 letom obstoja ostajamo aktivni, agilni, pozitivni, dinamični in strokovni. Smo večnivojski in vsestranski partner podjetjem v osrednjeslovenski regiji, ki tudi v letu 2020 ostaja najbolje razvita med dvanajstimi statističnimi regiji. Veseli smo, da statistiko krepijo naša hitrorastoča podjetja,« je v nagovoru poudarila direktorica GZS Zbornice osrednjeslovenske regije Marjana Majerič. In nadaljevala, da so gazele zgled ne samo s parametri odličnosti, kot so dobiček, promet, zaposleni in izvoz, ampak predvsem z dejanji, povezanimi z družbeno odgovornostjo, reprezentativnim glasom skozi zbornice, s klimo in kulturo v podjetju in navsezadnje s skrbjo za zaposlene.

Ugotovitve analize poslovanja podjetij v osrednjeslovenski regiji v minulem poslovnem letu potrjujejo njeno uspešnost, statistiko pa krepijo tudi najboljša najhitreje rastoča podjetja. Alja Stepišnik, svetovalka za izkušnje s strankami na južnih trgih v družbi Dun & Bradstreet, je povedala, da so v letu 2020 finalisti osrednjeslovenske regije med vsemi regijskimi finalisti pomenili 21 odstotkov celotnih prihodkov, 16 odstotkov zaposlenih in 16 odstotkov sredstev. Delež dobička je 24 odstotkov, pomemben podatek pa je, da je zadolženost v regiji manjša kot povprečje regijskih finalistov in znaša 30,36 odstotka. »Regijski zmagovalci osrednjeslovenske regije so izjemno produktivna podjetja, saj je njihov prihodek na zaposlenega za kar 19.500 evrov višji od vseh drugih podjetij v regiji in višji od povprečja v gospodarstva v letu 2020. Za dobrih 9000 evrov pa je višja tudi realizirana dodana vrednost, kar so zavidljive številke.«

Podjetnost je ključna kompetenca

Podjetnost je postala ključna kompetenca in jamstvo za uspeh v današnjem času. Prav zato Evropa in v okviru te tudi Slovenija v šolski sistem pospešeno uvajata načela spodbujanja podjetnosti – ustvarjanja okolja, v katerem lahko mladi prevzemajo pobudo, se preizkušajo in se učijo, tudi na lastnih napakah, in tako pridobivajo izkušnje, pa tudi potrebno samozavest. Zato, da bodo rasli in se razvijali – kot gazele. Meje podjetnosti premika tudi Gimnazija Vič. Ekipa dijakinj in dijakov je prejšnje šolsko leto sprejela izziv projekta Garaža. Cilj projekta, ki spodbuja kolesarjenje, je mladim približati teme o varstvu okolja, zeleni mobilnosti in podnebnih spremembah na inovativen in zabaven način, mladim pa tudi omogoča, da vplivajo na svoje bližnje, na okolico. »To je za nas velika priložnost za pridobitev izkušenj, ki nam bodo v prihodnosti pomagale v službi in vsakdanjem življenju, s tem pa dopolnimo naše formalno izobraževanje,« so povedali dijaki.

Projekt Gazela tudi ob pomoči največjega partnerja Zavarovalnice Triglav raste in premika meje, je poudaril Miha Vrbinc, predsednik organizacijskega odbora Gazela. Po besedah Gorana Bogdanovića, vodje prodaje na ljubljanski območni enoti Zavarovalnice Triglav, hitrorastoča podjetja z inovativnimi idejami, izjemnimi rezultati in predanostjo pri uresničitvi novih poslovnih zamisli sooblikujejo gospodarstvo, ki je temelj razvoja vsake družbe. »Kot pomembna mednarodna zavarovalno-finančna skupina spodbujamo tvorno sodelovanje in iskanje skupnih rešitev za izzive sodobnega časa. Pri tem podpiramo različne dogodke, organizacije in akcije, ki z izjemnim prispevkom pripomorejo k razvoju družbe in prostora, v katerem delujemo. Zato s ponosom podpiramo tudi Dnevnikov izbor Gazela.« Skupina Triglav z znanjem, izkušnjami in finančno močjo že več kot 120 let upravičuje zaupanje strank, da bo najbolje poskrbela za njihovo varnost in prihodnost. S poslovanjem, ki je neposredno povezano z vrednotami odzivnosti, enostavnosti in zanesljivosti, pomembno prispeva k razvoju slovenskega gospodarstva ter inovativna podjetja spodbuja k ustvarjanju uspešnih zgodb.