Izobraževalni sistem bi moral otrokom odpirati vrata. Namesto tega pa sistem, ki temelji na zbiranju točk, marsikomu zaloputne najbolj zaželena vrata pred nosom. Če mlad človek že pri 14 ali 18 letih ve, da nima nobene možnosti nadaljevati šolanja v smeri, ki ga veseli, to nanj zanesljivo ne deluje stimulativno. Sistem, ki temelji na zbiranju točk, premika fokus stran od znanja. Spodbuja lov na točke, ne pa poglabljanja in širjenja znanja.

Pred časom smo z nekaterimi kolegi psihologi ugotavljali, da ob današnjih vstopnih pogojih nihče med nami ne bi bil sprejet na študij psihologije. Pa nas je bilo nekaj, ki smo še kar uspešni na strokovnem področju.

Samo predstavljamo si lahko, koliko potenciala je izgubljenega zaradi zgrešene predstave, da je vsota ocen najboljša napoved študijskih uspehov na različnih strokovnih področjih.

Ne čudimo se, da ima znanje v družbi tako nizko veljavo. To je posledica redukcije šolskega znanja, zanimanja, veselja, vztrajnosti, tudi strasti in napora na enodimenzionalno številko. Večer