Občani bomo čutili posledice odločitve vlade in MOL še dolgo potem, ko današnjih oblastnikov ne bo več, zato je sodelovanje javnosti v odločitvah, ki zadevajo dolgoročni razvoj mesta, prestolnice naše države, izredno pomembno. Samo referendum je lahko forum za odločitev, ki zadeva bistvo razvoja našega mesta. Zato najin predlog z jasno postavljenima vprašanjema. Upava, da bo iniciativo prevzela stroka z ljubljanskim urbanistom arhitektom Koželjem in javnost, predvsem mladina, ki se organizira v iniciativo.

Alternativa 1

Odobrena sredstva evropskega denarja za zeleni prehod vsebujejo financiranje Tivolskega loka, z namenom povezave primorske in gorenjske železnice in posodobitev železnice Borovnica–Ljubljana s »protihrupno zaščito«. V izboru projektov nista sodelovali ne stroka ne javnost. Z vladno odločitvijo tako odpade opcija poglobitve tirov. Do Pivovarne Union in nazaj bo po prognozi vlade na dan vozilo 562 vlakov, od Pivovarne se bo del tovornih vlakov preusmeril na Gorenjsko, preostali pa skozi glavno postajo Ljubljana. Železnica s »protihrupno zaščito« bo za dolga desetletja tudi vizualno odrezala zelene površine od mesta.

Alternativa 2

Obvoznica Vič–Vižmarje je že predvidena v zazidalnem načrtu z že določeno traso z globino predora (Koželj, Objektiv 9. 1. 2021). Na obvoznico Vič–Vižmarje se preusmeri tudi potniški primorski promet, železniška proga Vič–Pivovarna Union se ukine, z mestom se združijo park Tivoli, severni del občine Vič, Rožna dolina, študentski kampus in znanstveni center. Zemljišče opuščene proge se uporabi za vladne in občinske stavbe. V bodočnosti se lahko zgradi Plečnikov parlament na lokaciji, ki jo je določil naš veliki mojster.

Peter Kerševan, Ljubljana

Milan Kovač, Ljubljana