Jakub Józef Orliński je mlad poljski kontratenorist, ki »združuje lepoto tona, neobičajno zlitje barv in izbrušenost v celotnem glasovnem razponu«, kot so zapisali pri The New York Times. Velik vtis je pustil s solističnim nastopom v Carnegiejevi dvorani z ansamblom New York Baroque Incorporated, z recitali v dvorani Wigmore, v Händlovem Mesiji s Filharmoničnim orkestrom iz Varšave, na Bachovem festivalu v Montréalu.
Pevec in maneken
Orlińskega ne krasi le lep glas, ampak tudi izjemna odrska prezenca, za katero samozavest očitno črpa s področja plesa in posledično obvladovanja lastnega telesa. Znajde se v različnih plesnih stilih, med drugim v breakdanceu, deluje tudi kot akrobat. Kot fotomodel pa je sodeloval v reklamnih kampanjah za Levi's, Nike, Samsung, Mercedes-Benz, CROPP, MAC Cosmetics, Dannon in Algido. Navdušuje torej tako potrošnice kot obiskovalke baročnih koncertov.
Z založbo Erato/Warner Classics je podpisal ekskluzivno pogodbo, tam je nedavno izdal tudi svoj drugi samostojni album Facce d'amore, s katerega je potem konceptualno črpal za istoimenski, a nekoliko bolj strnjen baročni projekt Podobe ljubezni, s katerim trenutno gostuje po Evropi in ki ga bomo nocoj slišali tudi v Cankarjevem domu v Ljubljani. Že jutri bo nastopil v Versajski palači, do konca julija pa še v Kongresnem centru v Krakovu, Théâtre du Capitole v Toulousu, v francoskem Uzèsu in Montpellieru ter avgusta v Innsbrucku in na španskem Festivalu de Torroella.
Med radostjo in blaznostjo
V Podobah ljubezni so se znašle manj poznane arije baročnih skladateljev F. Cavallija, G. A. Borettija, G. F. Händla, L. A. Predierija in drugih. Orliński o projektu pravi, da gre za operne arije, ki pripovedujejo zgodbe in ustvarjajo glasbeno sliko ljubimca v baročni dobi. »Osredotočajo se na različne vidike ljubezni – ne le na pozitivne vidike, kot je radostna ali vzajemna ljubezen, ampak tudi na temačnejše, kot je obsedenost z gnevom ali celo blaznost.« Muzikologinja Špela Lah pa je v programsko knjižico k ljubljanskemu koncertu zapisala: »Skozi pripoved se Orliński predstavi kot izjemen, odlično tehnično podkovan, nadarjen umetnik, poln dramatične neposrednosti in poglobljenega niansiranja, a vendar vedno skrajno liričen in široko izrazen pevec.«
Odmeval je že njegov prvi album duhovnih arij Anima Sacra leta 2018, za katerega je prejel izjemne kritike in prestižno nagrado opus klassik za solo vokalno snemanje. Njegovi razprodani koncerti in recitali po Evropi in ZDA govorijo o tem, da je zaslužen za popularizacijo baročne glasbe tudi med mladimi poslušalci, denimo posnetek njegove izvedbe Vivaldijevega Vedrò con mio diletto na festivalu v Aix-en-Provence leta 2017 je zbral več kot štiri milijone spletnih ogledov.
Oba albuma je izdal v sodelovanju z baročnim orkestrom Il Pomo d'Oro, ki je v Cankarjevem domu v sezoni 2018/19 že navdušil s Händlovo opero Kserks, takrat s slovitim kontratenoristom Francom Fagiolijem. Prodorni ansambel historične izvajalske prakse vodi karizmatični Maksim Jemeljančev, z njimi pa je tudi pravi glasbeni detektiv, muzikolog Yannis François. Na letošnji skupni poletni turneji izmenično predstavljajo oba programa.