»Na začetku nas je bilo deset, zdaj nas je že okoli sto, vsak dan pa se nam pridruži še kakšen nov zanesenjak,« pove Grega Kotar iz športnega društva Vertikala, ki je skupaj z Matejem Kainzem in Blažem Ženkom zasnoval idejno zasnovo kolesarskega parka Kotečnik. Nahaja se na hribu, kjer je tudi največje športno plezališče v Sloveniji, nekdaj pa je bilo urejeno smučišče, pod katerim so do leta 1974 kopali rjavi premog. »Skratka, to je naravnost idealen teren za vse, ki imajo radi adrenalinsko vožnjo s kolesom,« pravi Kotar.
Na občini hitro dobili zeleno luč
Idejna zasnova za park se je v glavah treh navdušencev nad gorskim kolesarstvom porodila že pred dvema letoma. Januarja lani pa so zamisel, v sodelovanju z zavodom Prek Alp, začeli uresničevati tudi v praksi. Januarja 2020 so zabrneli prvi gradbeni stroji. »Sami smo bili presenečeni, da smo v zelo kratkem času dobili zeleno luč tudi od občine Žalec, ki je postala tudi zakupnik zemljišča nekdanjega smučišča, ki je sicer v lasti sklada kmetijskih zemljišč.
Občina je soinvestirala tudi ureditev tako imenovane chill out barake, kot smo jo poimenovali. Dejansko pa bo v prihodnje naše društvo zemljišče najemalo neposredno od sklada,« pravi Kotar. Čeprav so se del lotili v času epidemije koronavirusa, zaradi tega niso imeli večjih težav, le dela so se nekoliko zavlekla. A so ogromno dela opravili člani društva sami, v veliko pomoč pa so jim bili tudi zasebniki, ki so jim posodili delovne stroje z delovno silo vred.
»Čez palec smo na ta račun zagotovo prihranili okoli 20.000 evrov,« pove Kotar. In tudi to, da so bili materialne in strojne podpore deležni s strani Gradbeništva Požin, nad uresničitvijo vseh zamisli in elementov na progi pa sta bedela David Kokol in Jernej Cokan. »Vmes pa se je izmenjalo na desetine prostovoljcev, ki so skrbeli, da je bil vsak zavoj 'pošejpan v nulo' in vsak skok premišljeno odmerjen,« še doda Kotar.
Park je odprt 24 ur
Pred natanko letom dni so ta zanimivi in dinamično oblikovani poligon z vsemi elementi tudi uradno odprli. »Proga je zahtevna, primerna za tiste, ki ljubijo zavoje in zaporedne neravnine, po drugi strani pa prijazna do tistih, ki gredo v zavoj raje počasneje ter na grbinah ne skačejo, temveč le 'pumpajo'. Skratka, linija je speljana zares domiselno in je prijazna do kolesarjev, ne glede na njihovo znanje in izkušnje. Do starta tik pod vrhom nekdanjega smučišča prideš naokoli in vzpon je ravno tako dolg, da se dobro ogreješ. Lahko pa se odločiš tudi za 'peš' opcijo in se podaš ob trailu, spotoma pa si ogledaš še elemente na progi,« povedo člani društva. Trenutno je park odprt 24 ur na dan. So pa uvedli tako imenovane kolonjete, da si tako povrnejo vsaj nekaj denarja, potrebnega za vzdrževanje.
»Letno stane uporaba proge 20 evrov, za dnevno vožnjo je treba odšteti pet evrov, uporaba pump track steze za otroke, stare do deset let, pa je brezplačna,« še pove Kotar, ki je vesel, da v Liboje prihaja vse več zainteresiranih kolesarjev z vseh koncev Slovenije. Zato je prepričan, da bo njihova proga kmalu postala ena najbolj zaželenih postojank gorskih kolesarjev pri nas.