Portal Travel Advisor in Ivan Rakuljič, kapitan in lastnik luksuzne ladje Freedom s 5*, ene najlepših ladij na Jadranu, sta organizirala prvo križarjenje za novinarje po covidu. Do sedaj so kapacitete takšnih plovil polnili izključno tuji gostje, saj je bila cena za križarjenje pred pandemijo visoka. V 2020 so se križarjenja skoraj popolnoma ustavila, Freedom ali Svoboda po naše, ki je lani plula samo dva tedna, je s svojimi 49 metri ravno prav velika in dovolj majhna ladja, ki potnikom zagotavlja maksimalno udobje, v tednu dni pa lahko obiščete 8 najlepših otokov na Jadranu: Vis, Biševo, Hvar, Mljet, Lastovo, Korčulo, Brač in Šolto.

Ladja je v celoti izdelana na Hrvaškem, v ladjedelnici Krilo Jesenice, v majhnem kraju med Splitom in Omišem s komaj 1500 prebivalci. To je tudi rojstni kapitana in lastnika ladje, 36 letnega Ivana Rakuljiča. Za nasledstvo je poskrbel tri dni pred našim vkrcanjem, ko se mu je po treh deklicah rodil sin Marin. Je diplomant pomorske akademije v Splitu, ene najbolj uglednih akademij v Evropi in magister poslovnih ved. Družina Rakuljič ima pomorstvo v genih, s tem se je ukvarjal že oče Jure, ded Mijo …

Pozimi, ko ne pluje, poskrbi za vzdrževanje ladje, ki jo je treba vsako leto dvigniti na suho, očistiti in zaščititi pred algami, sprati tanke za vodo in narediti kompleten servis. Družina ima oljčni nasad s tristo oljkami, ki jih obirajo pozimi, izvrstno oljčno olje pa je gostom na voljo tudi na križarjenju. Prav tako so povezani z zadrugo lokalnih pridelovalcev sadja in zelenjave, lokalno pivovarno ter ribiči, tako, da gostje dobijo le najboljše.

Zastarela navtična infrastruktura

Problem Hrvaške je zastarela navtična infrastruktura, po besedah prvega inženirja na ladji Ivana Žižiča še iz časov avstro-ogrske, zato velike ladje v hrvaškem morju ne pristajajo. Iz tistih časov so tudi vse najlepše zgradbe, pomoli, ceste, viadukti. Oblasti se pogajajo s Kitajci, ki gradijo most čez Pelješac, kjer se bo moč izogniti prečkanju ozemlja Bosne in Hercegovine, da bi investirali v novo, večjo marino Krilo Jesenice, ki bi zagotavljala razvoj navtičnega turizma tudi z večjimi ladjam Letos je že bilo organiziranih nekaj odhodov iz Splita, ki so bili po ugodnih cenah razprodani prek v treh dneh.

Potovalna hitrost ladje je 7 navtičnih milj, kar zagotavlja udobno in mirno vožnjo, valov praktično ni čutiti. Ima 20 kabin in teraso za sončenje, džakuzi, bazen, restavracijo, telovadnico, najeti je moč vodni skuter in električni romobil. Devet članov posadke goste razvaja na vsakem koraku. Mi smo izpluli v Splitu in v treh dneh obiskali Bol na Braču, Jelso in Hvar ter se ustavljali za kopanje v turkizno modrih zalivih. Drugi večer smo pristali v Jelsi na Hvaru, najbolj sončnem otoku na Jadranu. Jelsa je čisto, prijazno in popotnikom naklonjeno mestece in edino mesto na Hvaru, ki ima izvir čiste pitne vode. Lokalne oblati si želijo razvijati Jelso predvsem kot navtično destinacijo. Simbol mesta je osel, simbol trmastih in delovnih otočanov.

Zalivi in rti v južni Dalmaciji so izjemno lepi in primerni za sončenje in kopanje – pesek, prodec ali kamen, ter velike, bele, ravne skale ob gostem borovem gozdu in vedno prijetni nežni vetrič ponujajo turistom osvežitev in senco, ki sta tako pomembni v času velike vročine.

Pripravila: Maja Oven