Slovenski film Kapa, v režiji Slobodana Maksimovića, pripoveduje zgodbo devetletnega dečka Erika, ki mora zaradi problematičnih staršev živeti v mladinskem domu, in sedemletne Lučke, ki prihaja iz dobro situirane družine. Ker je božič, oba otroka upata, da se jima bodo izpolnile najbolj skrite želje. Erik bi rad božični večer preživel s svojimi starši, Lučka pa si zaželi mlajšo sestrico in psa. Po spletu okoliščin se srečata in skupaj doživita pravo božično pustolovščino, ki v eni sami noči prinese izpolnitev njunih želja, a ne čisto tako kot sta pričakovala.

Prazna in božično okrašena Ljubljana

V glavnih vlogah nastopata mlada Gaj Črnič in Kaja Podreberšek, ki se jima pridružujejo Ajda Smrekar, Mojca Fatur, Frano Mašković in René Štúr. V filmu igrajo tudi Klemen Slakonja, Zala Đurić Ribič, Mila Maksimović, Tilen Kolbe, Emil Kulović, Jernej Kuntner, Klemen Klemen, Jaka Fon, Lotos Vincenc Šparovec, Nina Valič, Primož Pirnat in številni drugi.

»Delati s Kajo in Gajemje bila zame neponovljiva izkušnja.Na začetku snemanja sem ju gledal kot nadarjena otroka, na koncu pa sta zame izjemna igralca in odlična prijatelja. Vsak dan sem užival v njuni iskrenosti, neverjetni igri in vzdržljivosti. Več mesečno snemanje, sicer prilagojeno delu z otroki, je celo za izkušene igralce velik zalogaj«, je o delu z glavnima igralcema povedal režiser Slobodan Maksimović.

Filmu je svojo čudovito kuliso ponudila prazna in božično okrašena Ljubljana, ekipa pa je del snemanja preživela tudi v Zagrebu. »Snemali smo v času pandemije. Na srečo smo lahko delali nemoteno, saj v vseh mesecih snemanja ni zbolel nihče iz ekipe. Čas korone pa je imel tudi dobre lastnosti. Božična Ljubljana je bila rezervirana za nas. Ulice so bile prazne in tihe, okrašeno mesto pa je bilo kot najlepši filmski studio«, se spominja režiser.

Scenarij za film je napisala Saša Eržen, direktor fotografije je Sven Pepeonik, producentka pa je Ida Weiss iz produkcijske hiše Senca Studio.

Mednarodno sestava ekipe

Koproducenti filma so Wady Films iz Luksemburga, Objectif s Slovaške in Studio Dim s Hrvaške, film pa so poleg Slovenskega filmskega centra in RTV Slovenija finančno podprli tudi Luksemburški filmski sklad, Hrvaški audiovizualni center, Slovaški avdiovizualni sklad, hrvaška javna televizija HRT, slovaška javna televizija RTVS, evropski sklad Eurimages, evropski program Ustvarjalna Evropa – Media program, Ministrstvo za javno upravo in regionalni sklad Re-Act. Tehnično podporo je nudil filmski studio Viba film.

»Koprodukcija štirih držav je pomenila tudi mednarodno sestavo ekipe - tako v avtorskem kot igralskem in tehničnem sektorju ekipe. Organizacija tako velike in pisane ekipe je bila v času korone poseben izziv, a se je vse dobro končalo, tudi zato, ker smo na snemanju dosledno upoštevali ukrepe za preprečevanje širjenja virusa Covid-19 in se redno testirali, je o izzivih na snemanju pove producentka Ida Weiss in dodala, da je prepričana, da so po snemanju vsi bogatejši za novo izjemno izkušnjo, znanje, poslovna partnerstva pa tudi prijateljstva. »Hkrati je tako sodelovanje zopet dokaz, na kako visokem nivoju so po svojem znanju in veščinah slovenski filmski ustvarjalci,« je še povedala Weissova. vl