Ker se v vrtce in šole znova vračajo otroci, bo promet zgoščen, na cestah pa veliko pešcev in kolesarjev. Kar od voznika terja stalno pozornost in predvidevanje, še posebno ob šolskih poteh, v okolici vrtcev in šol. Agencija za varnost prometa (AVP) in policija zato pozivata k veliki previdnosti, saj je za nastanek nesreče dovolj že pogled na mobilni telefon.

Letos (do 3. aprila) je po začasnih podatkih v 2918 prometnih nesrečah življenje izgubilo 15 ljudi (lani v 3805 nesrečah 16). Sto je bilo hudo poškodovanih (lani 103), 806 lažje (1209). Za največ smrtnih žrtev, pet, je bila usodna prehitra vožnja. Vozniki naj poskrbijo, da bodo vsi potniki pripeti, obvezna je uporaba zadrževalnih sistemov pri otrocih na vsaki, tudi najkrajši poti. Skrb vzbujajoče je, da je v prvih treh letošnjih mesecih policija ugotovila skoraj 1700 kršitev, povezanih z neuporabo teh sistemov pri otrocih.

AVP in policija pozivata vse, naj dosledno spoštujejo pravila, razmere na cestah in naj se tja podajo le trezni. Zaradi alkohola sta letos umrla že dva človeka. Trenutno je statistika najbolj črna med pešci. Udeleženi so bili v 103 nesrečah, v osmih odstotkih so bili zanje krivi sami. Umrlo jih je pet, 20 je bilo hudo, 72 pa lažje poškodovanih. V enakem obdobju lani sta umrla dva pešca. Izmed vseh ranljivih skupin prometnih udeležencev je bilo letos največ nesreč med kolesarji, kar 157. Eden je umrl, 26 jih je bilo hudo, 99 pa lažje poškodovanih. Skoraj dve tretjini nesreč so povzročili sami.

Vodi jih radovednost, manj razum

Pomembno je, da so starši in skrbniki prvi zgled otrokom, saj so dobre prometne izkušnje dragocena popotnica za varno prihodnost. Če je le mogoče, naj te dni z njimi obnovijo prometna pravila. Poskrbijo naj tudi, da bodo otroci na cesti dobro vidni. Učenci prvih in drugih razredov naj nujno nosijo rumene rutice, priporočajo tudi svetlejša oblačila in odsevna telesa. Pravilno in dosledno jih je treba pripenjati v varnostnih sedežih, tako v avtih kot na kolesih. Varnostne čelade so obvezne na poganjalcu, kolesu, skiroju ali rolki do dopolnjenega 18. leta starosti. Treba se je zavedati, da so otroci v prometu slabše vidni in da težko predvidijo nevarne situacije. Vozilo pozneje opazijo, ne zmorejo dobro presoditi njegove oddaljenosti in hitrosti, prav tako težje določijo smer, iz katere prihaja zvok vozila. Njihovo ravnanje usmerjajo predvsem radovednost, čustva in dogajanje okoli njih, manj pa razum. Prepričani so, da jih voznik vidi, če oni vidijo vozilo, in mislijo, da se lahko ustavi tako hitro, kot se sami. mfr