Po skoraj enomesečnem obdobju testiranj in dveh uvodnih dirkah svetovnega prvenstva se je motociklistična karavana poslovila od Katarja in se bo zdaj predvidoma do oktobra, ko naj bi se preselila na Japonsko, ustalila na stari celini, kjer jo čaka jedrni del sezone. No, drugo dirko v Katarju, veliko nagrado Dohe, pa si bomo medtem zapomnili po kar nekaj rečeh. V prvi vrsti po zmagi Francoza Fabia Quartararoja (Yamaha) in drugem mestu njegovega rojaka na Ducatiju Johanna Zarcoja, ki s tem Katar zapušča kot vodilni v svetovnem prvenstvu, pa tudi po njegovem moštvenem kolegu, tretjeuvrščenem Špancu Jorgeju Martinu, v katerem motoGP očitno dobiva novo zvezdo. Triindvajsetletnik iz Madrida je namreč že na svoji drugi dirki med elito v karieri stopil na stopničke, odličen konec tedna pa je začinil še z najboljšim startnim položajem in vožnjo v vodstvu na precejšnjem delu razburljive in izenačene dirke.

Spektakularni novinec

O slednjem ne nazadnje priča tudi podatek, da razlike med prvimi 15 dirkači še nikdar v zgodovini niso bile tako majhne – vsega 8,928 sekunde je bila namreč razlika med prvouvrščenim Quartararojem in petnajstim, Portugalcem Miguelom Oliveiro (Red Bull KTM Factory Racing). Kako tesno je to, pa nekaj pove tudi, s kako gromozansko razliko je padel rekord: pred tem je ta namreč znašal »kar« 15,093 sekunde, prav tako pa so ga postavili v Katarju, in sicer leta 2019. In ko smo že pri tovrstnih rekordih in dirkališču v Katarju – peto najmanjšo razliko med prvo petnajsterico v zgodovino so prav tako postavili na dirkališču v Losailu, in sicer na prvi dirki letošnje sezone. Kar je svojevrstna napoved izredno razburljive sezone, katere večji del je še pred nami.

Dvojna francoska zmaga na veliki nagradi Dohe je sicer pomenila tudi, da sta se Francoza na stopničkah elitnega razreda znašla prvič po davnem letu 1954, oba pa Katar zapuščata tudi kot vodilna v skupnem seštevku, le da v obrnjenem vrstnem redu. »Dirka je bila izjemno zahtevna. Čeprav imam že nekaj zmag, lahko mirno rečem, da je bila ta najbolj trdo prigarana doslej. V nekem trenutku sem bil že osmi, pa sem se vrnil naprej, poleg tega sem v zadnjem času vseskozi pod pritiskom, ker sem 'dobil' mesto Valentina Rossija. Zmaga je še posebej sladka zaradi zahtevnosti steze in še dodatno spremenljivih razmer. Tu sem si vedno želel zmagati in zdaj mi je uspelo,« je bil po dirki navdušen Fabio Quartararo, ki je tako dosegel svojo četrto zmago v elitnem razredu. Njegov rojak Johann Zarco, ki je bil še drugič zapored drugi, kar v skupnem seštevku prinaša prvo mesto, je dodal: »Dobro je bilo, da je Jorge tako odlično začel. Lahko sem se ga držal in vedel sem, da bom lahko ob koncu napadel. Fabio naju je sicer oba prehitel, sem pa vesel, da sem prišel do novega drugega mesta, pa še dva Francoza sva na vrhu.« Z Jorgejem je Zarco seveda mislil na Jorgeja Martina, ki je s tretjim mestom pripravil najlepše presenečenje konca tedna. Novinec med elito si ga je izboril s prvega startnega položaja, s katerega se je sicer odlično pognal, v vodstvu dirke zdržal kar 18 krogov in s tem presegel vsa pričakovanja. »Nisem stoodstotno zadovoljen, žal mi je predvsem, da nisem zadržal drugega mesta, vseeno pa ne bi bilo pametno preveč tvegati. Se že veselim nadaljevanja sezone,« je povedal Martin.

Pretep na stezi

Sicer pa so dirko na dirkališču blizu Dohe zaznamovale tudi iskrice med svetovnim prvakom Špancem Joanom Mirom (Suzuki) in Avstralcem Jackom Millerjem na ducatiju. Prvi je najprej pri prehitevanju deset krogov pred koncem na ovinku drugega skoraj spravil s proge, za kar se je tudi opravičil, a že kmalu za tem je Miller na ciljni ravnini Španca znova prehitel in se ga pri tem očitno nalašč »dotaknil«. Sledilo je še nekaj »repenčenja« z obeh strani, vseeno pa sta oba dirko končala brez posledic, pa tudi vodstvo tekmovanja ju ni kaznovalo. No, še precej huje je bilo s tega vidika na dirki razreda moto3, v katerem sta se malo v nesrečo zapletla Španec Jeremy Alcoba in Škot John McPhee (oba na Hondi). Potem ko sta trčila in spektakularno dirko končala v pesku, sta si namreč kar sredi steze skočila v lase in si izmenjala nekaj udarcev.

In ko smo že pri razredu moto3 – v njem je podvig uspel 16-letnemu Špancu Pedru Acosti, ki je v svojem drugem nastopu v karieri prišel do zmage. A to še ni vse – do uspeha kariere je prišel po startu iz boksov (!), s čimer je postal prvi dirkač v zgodovini razreda moto3, ki mu je to uspelo. Svetovno prvenstvo se nadaljuje čez dva tedna na Portugalskem.