Na drugi strani pa norveško-ameriška koprodukcija Gunda v režiji izjemnega ruskega dokumentarista Viktorja Kosakovskega na svoj način potrka na to isto človeško vest. Naslovna junakinja njegovega poetičnega dokumentarca je prašička, ki je pravkar povrgla zarod ljubkih prašičkov. Kosakovski spoštljivo opazuje, kako Gunda skrbi za svoje mladiče, kako jih hrani in varuje, kako z njimi komunicira, na koncu pa v njej odkrije tragično heroino. Film je v pripovedi skrajno preprost, a s čudovito črno-belo fotografijo in izčiščeno zvočno podobo z bogato teksturo zvokov narave, ki nadomesti filmsko glasbo, njegova največja moč pa je v načinu, kako Kosakovski iz čisto navadne prašičke izbeza junakinjo z dovolj karizme in čustvenega razpona, da nanjo nasloni celoten celovečerni film. Film z na videz banalno temo, ki očara s svojimi podobami in gledalca prisili, da prevpraša svoj odnos do rejnih živali.
Ganljiva plat koronakrize in karizmatična prašička
76 dni je trajala karantena v Wuhanu, mestu, ki se je prvo spopadlo z novim koronavirusom in kjer se dogaja tudi film 76 dni, posvečen zdravstvenemu osebju, ki v kaosu in paniki prvih dni epidemije v covidnih bolnišnicah za svoje paciente pušča kri, znoj in solze. Film jih prikazuje, kako negujejo in bodrijo svoje svoje prestrašene in nebogljene paciente, kako kljub popolni izčrpanosti zanje vedno najdejo prijazno besedo in topel stisk roke, kako jim prislanjajo na ušesa telefone, da lahko slišijo svojce, in kako tudi najbolj sitnemu med njimi vedno znova prijazno in potrpežljivo odredijo njegovo mesto. »Zdaj smo mi vaša družina,« reče eden izmed bolničarjev ostareli, na kisik priklopljeni bolnici, ki kar noče in noče izpustiti njegove roke. In zares so. Film Chena Weixija, Wuja Haoja in anonimnega tretjega režiserja vrača vero v človeka, v njegovo človečnost, empatijo in pieteto, prizori, kjer si bolničarji na kombinezone rišejo slike in duhovite izjave, pa opominjajo, kako zelo krepčilna sta v kriznih situacijah umetnost in humor. Zares ganljiv filmski poklon požrtvovalnim zdravstvenim delavcem, ki jih družba nemalokrat po krivici pospravi v kliše »bogovi v belem«.

76 dni je trajala karantena v Wuhanu, mestu, ki se je prvo spopadlo z novim koronavirusom in kjer se dogaja tudi film 76 dni. (Foto: Ap)