Kako biti zmagovalec in poraženec istega večera, bi po nedeljski podeliti grammyjev, najprestižnejših glasbenih nagrad na svetu, znala povedati Beyonce. Kraljica popa in črnskega aktivizma se je v bitko za grammyje spustila s svojim novim albumom Black Parade in pesmijo Savage Remix, ki jo je napisala in izvedla v duetu z raperko Megan Thee Stallion, od devetih nominacij pa je na koncu domov odšla s štirimi kipci. Prejela je grammyja za najboljši glasbeni video za skladbo Brown Skin Girl, ki jo je odpela s svojo danes devetletno hčerko Blue Ivy in nigerijskim glasbenikom Wizkidom, ter grammyja za najboljšo r&b izvedbo za singel Black Parade, skupaj z Megan Thee Stallion pa še dva grammyja za Savage Remix (najboljša rap skladba in najboljša izvedba rap skladbe).

Rekorderka po številu grammyjev

Najbolj zaželena grammyja, za album leta in posnetek leta, sta Beyonce tako ušla, ji je pa do konca večera vseeno uspelo postati zmagovalka na dolge proge. Po novem je namreč glasbenica z največ grammyji, saj jih ima skupno že 28, kar je toliko, kot jih ima trenutni rekorder med še živečimi glasbeniki, 88-letni Quincy Jones, za enega pa je prehitela prejšnjo žensko nosilko tega naslova Alison Krauss. Poleg tega je z Megan Thee Stallion postala tudi del prvega ženskega dueta, ki je prejel grammyja za najboljšo rap izvedbo.

»Delam vse življenje, odkar sem bila stara devet let, in ne morem verjeti, da se je to zgodilo,« je zgodovinski uspeh komentirala 39-letna glasbenica, ki z junija lani izdanim albumom slavi črnsko moč, kar je poudarila tudi ob prejemu 28. grammyja: »Verjamem, da imam kot umetnica nalogo, da skozi pesmi izrazim današnje čase, ki so resnično težki. Zato sem želela povzdigniti, opogumiti in slaviti vse čudovite temnopolte kraljice in kralje, ki vedno znova navdihujejo tako mene kot svet.«

So črna življenja pomembna samo v besedah?

Album Black Parade sicer ni bil edina refleksija preteklega leta, v katerem je bilo poleg pandemije koronavirusa, vsaj ko govorimo o ZDA, v ospredju gibanje Black Lives Matter. Nanj je med drugim opozorila r&b pevka H.E.R. s pravim imenom Gabriella Sarmiento Wilson v svoji pesmi I Can't Breathe, v kateri citira zadnje besede Georgea Floyda, žrtve policijskega nasilja, ki je lani podžgalo gibanje Black Lives Matter.

Skladba, v kateri H.E.R. obračunava z rasno neenakopravnostjo in dogodki lanskega leta, je našla svoje poslušalce in postala pesem leta, svet pa je z ubesedenjem svojih čustev prepričljivo nagovorila tudi Taylor Swift, ki je za album Folklore prejela grammyja za album leta. Enaintridesetletna zvezdnica iz Pensilvanije, ki kot privilegirana belka sicer ne more govoriti o težavah Afroameričanov, je album posvetila čustvom v času pandemije, s katerimi so se soočali ljudje vsega sveta, ne glede na barvo kože. Je pa to kljub velikim opisom Swiftove, da je album rezultat izolacije in ti dovoli čutiti, kar želiš čutiti, še vedno plošča, s katero glasbenica ostaja zvesta tematiki, ki ji je najbližje, torej ljubezni in melanholiji.

Billie Eilish je nerodno

Sama sebi, le da v skromnosti, pa ostaja zvesta tudi Billie Eilish. Lanska dobitnica štirih grammyjev je letos prejela grammyja za najboljši posnetek leta za singel Everything I Wanted, ki pa bi po njenem mnenju moral pripasti Megan Thee Stallion, kar je poudarila tudi ob prejemu nagrade: »Res mi je nerodno. Megan… Nameravala sem napisati govor o tem, kako si zaslužiš to priznanje. Potem pa sem si rekla, saj ne bodo izbrali mene, ker nagrada pripada njej. Resnično, zaslužiš si jo. Ali lahko, prosim, zaploskamo Megan Thee Stallion?« S tem pa je po mnenju marsikoga samo potrdila večletni trend, ko nagrajeni beli glasbeniki na zmagovalnem odru govorijo, da si nagrado bolj kot oni zasluži nekdo drug. Temnopolt, seveda.