Dostavljalci Wolta so – v času epidemije še prav posebej – razveselili marsikaterega Ljubljančana, ki mu je začelo kruliti v želodcu, saj si je lahko z njihovo pomočjo v pol ure priskrbel pravšnjo malico. A zadnjih nekaj mesecev je finski startup tudi v Sloveniji razširil svojo »ponudbo«, tako da med drugim dostavlja še sončna očala, vrtnice, naložbeno zlato (»zlate palice«) in – knjige. Da bodo izkoristili tudi to obliko dostave, so se za zdaj odločili pri Beletrini in založbi Kmečki glas, pa tudi v pop-up knjigarni v Vodnikovi domačiji, kjer sicer ponujajo izbrana dela več založnikov.

Ključni mesec december

Pri Beletrini so se za sodelovanje z Woltom odločili decembra, in sicer zaradi zaprtja knjigarn in knjižnic ter zaradi otežene dostave Pošte Slovenije in ostalih distributerjev v prazničnem času. Kupec namreč na Woltovi strani le pregleda Beletrinino ponudbo, izbere knjigo in odda naročilo, knjiga pa je v pol ure pri njem. Dostava je mogoča le na ljubljanskih naslovih, ki so od Beletrinine knjigarne na Novem trgu oddaljeni največ štiri kilometre zračne črte. »Kljub omejenemu dosegu je za nas izjemno pomembno, da lahko svojim kupcem, ki živijo v tem radiju, omogočimo, da lahko naročeno knjigo prejmejo ali pošljejo komu za darilo v tako kratkem času,« pravi Beletrinin vodja trženja Aleš Vesel.

Konec leta so za svoje kupce pripravili izbor svojih najzanimivejših 50 knjig, zdaj jim dodajajo novosti, pa tudi nekatera dela drugih založb, ki jih prodajajo v svoji knjigarni. Prek Wolta so doslej prodali 187 knjig, od tega 43 različnih naslovov, kakšen odstotek njihove prodaje to obsega, pa niso izdali. Med najbolje prodajanimi knjigami so sicer tiste, ki so tudi drugače najaktualnejše, denimo Belo se pere na devetdeset Bronje Žakelj, Rac Petre Pogorevc ali Nekaj vam želim povedati Vlaste Nussdorfer… »Največ naročil je bilo decembra, kar je razumljivo. To je bil glede na takratne razmere tudi naš osnovni cilj, saj so ljudje kupovali knjige za darila. Z dostavo Wolta smo jim omogočili, da so lahko koga obdarili tudi v zadnjem hipu,« dodaja Vesel, da bodo sodelovanje še nadgrajevali.

Vsaka prodana knjiga šteje

O podobni izkušnji pripovedujejo tudi pri založbi Kmečki glas. »Predvsem decembra je bilo pomembno, da so lahko kupci prišli do knjig hitreje kot s poštnimi pošiljkami, čeprav je šlo le za nekaj izvodov na teden. Kmalu so tudi številne knjigarne, predvsem Mladinske knjige, omogočile hiter osebni prevzem knjig, kupce smo usmerjali tudi tja in bilo je lažje,« poroča vodja založbe Tanja Žgajnar Novak.

Čeprav je prodaja prek Wolta razmeroma majhna, tudi manjša od prodaje v njihovi spletni knjigarni, sodelovanja za zdaj ne prekinjajo; mogoče je le v Ljubljani. Svojim kupcem tam ponujajo okrog 20 svojih naslovov, ki so bolj zanimivi za širše bralstvo (na primer darilne knjige in dela s kulinarično ali vrtno tematiko), ne pa svojih najbolj strokovnih izdaj. »Po treh mesecih še težko ocenim, ali je sodelovanje uspešno, a vsake dodatne prodaje knjig smo veseli, če je strošek posredovanja v razumnih mejah,« dodaja vodja. Strošek dostave knjig bremeni kupca (podobno kot pri dostavi hrane znaša od dva do tri evre), založnik plača le rabat. »Koliko znaša, je poslovna skrivnost, a ustreza drugim primerljivim posrednikom,« še sklene vodja založbe Kmečki glas.

Pisarna Ljubljane, Unescovega mesta literature je za obdobje med 3. marcem in 10. aprilom sicer pripravila nabor leposlovja, humanistike, stripa, izbor knjig, ki so jih ustvarile avtorice. A tokratna »osmomarčevska« akcija knjigarne Vodnikove domačije ne bo izjema. »V sodelovanju z različnimi založbami bomo namreč vsaka dva meseca pripravili posebne izbore tridesetih knjig, ki jih bo mogoče udobno naročiti na dom,« pojasnjuje Pia Prezelj, vodja knjigarnice.

Nekoliko nižja marža

»Seveda si želimo uspešne prodaje, a še bolj nas vodi želja po širši prisotnosti raznovrstne in kvalitetne literature na krajih, ki knjigi niso primarno posvečeni,« dodaja, da s pomočjo Wolta kar najhitreje dosežejo kupce. »Poleg tega pa so se bili z veliko posluha do podpore založnikom in ustvarjalcem pripravljeni prilagoditi ter nam – in s tem založnikom – ponuditi maržo, nižjo od običajnega rabata v knjigarnah,« sklene. V prvih dneh akcije se je za nakup po tej poti že odločilo nekaj bralcev, nov nabor del pa sledi na Woltu že aprila, ob svetovnem dnevu knjig.