Organizacije se soočate s težavami zaradi prekinitve poslovanja, ki lahko povzroči hudo gospodarsko škodo in ogroža vaše preživetje, pa tudi zaradi nenadne potrebe po sprejemanju novih delovnih procesov (npr. uporaba strogih varnostnih protokolov na delovnem mestu, racionalno upravljanje s človeškimi viri, premislek o izmenah in delovnem času, uporaba dela na daljavo in uvedba interneta stvari, če naštejemo le nekatere izmed sprememb), ki vključujejo dodatna vprašanja glede organizacijske in pravne skladnosti.

V nadaljevanju smo za vas pripravili 5 korakov, za uvedbo neprekinjenega poslovanja v vašo organizacijo:

1. Preverite šibke točke vaše organizacije in izdelajte načrt neprekinjenega poslovanja

Pomanjkanje virov, nenadne spremembe na trgu, nesreče, izguba podatkov – katerakoli od teh situacij lahko ogrozi obstoj organizacij. Upravljanje neprekinjenega poslovanja je celovit pristop k vodenju, ki je namenjen pripravi na takšne situacije. Preglejte poslovanje vaše organizacije in napravite načrt, kako boste poskrbeli, da bodo vitalni podatki za poslovanje ostali varni v primeru izrednih dogodkov.

2. Pripravite se na najslabši scenarij

Osredotočite se na tiste vidike, ki so v primeru najslabšega scenarija ključnega pomena za preživetje vaše organizacije. Uporaba sistema upravljanja neprekinjenega poslovanja zagotavlja kontinuiteto poslovnih aktivnosti in omogoča, da se organizacija v kratkem času vrne v normalno poslovno situacijo. Tako se zmanjšuje negativni vpliv na zaposlene, izdelke in poslovne procese organizacije. V praksi to pomeni, da bodo na primer organizacije, ki imajo svoje proizvodne enote na območjih, ki so potresno ogrožena, poskrbela za izračun potresnega tveganja; organizacije, ki ponujajo digitalne storitve, pa ocenile tveganja, povezana s kibernetskimi napadi ipd.

3. Vzpostavite sistem neprekinjenega poslovanja

Vzpostavitev sistema neprekinjenega poslovanja (upravljanje in vzdrževanje procesov, zmogljivosti in odzivnih struktur za zagotovitev, da organizacija preživi motnje, prožne poslovne strategije, cilji, načrti kriznega upravljanja, obvladovanja tveganj) je torej nujno, ker omogoča organizaciji nadaljevanje poslovanja in zagotavlja zaposlenim, strankam ter drugim poslovnim partnerjemvarnost, odpornost in zanesljivost. Takšen pristop je v primerjavi z 'ad hoc' rešitvami bistveno cenejši in zanesljivejši ter sistematično vpliva na vašo organizacijo v smeri zaščite pred izpadi dohodka, posla oz. pred izgubo pomembnih informacij in zaupanja uporabnikov. Vzpostavljen sistem neprekinjenega poslovanja mora v vsakem pogledu še vedno zagotavljati zaščito zasebnosti z obvladovanjem osebnih in posebnih osebnih ter osebno določljivih podatkov (GDPR), kakor tudi vsa tveganja povezana s temeljno informacijsko varnostjo za zagotovitev zaupnosti, celovitosti in razpoložljivosti informacij. Prav zaradi zagotovitve slednjega je potreba po poglobljenem pristopu do neprekinjenosti poslovanja sama po sebi umevna.

4. Dokažite svojo odpornost zainteresiranim stranem

Z uvedbo mednarodno priznanega standarda ISO 22301: 2019, si boste zagotovili sistematičen okvir za izvajanje neprekinjenega poslovanja, s certificiranjem pa njegovo neprestano izboljševanje, s čemer si zagotovite, da bo vaša organizacija vedno pripravljena na nepričakovane izzive.

5. Vnesite sistem neprekinjenega poslovanja v vašo dobavno verigo

Ne pozabite pregledati tudi poslovanje vaše dobavne verige, saj nemalokrat tudi vaši dobavitelji poslujejo s ključnimi podatki vaše organizacije. Zagotavljanje neprekinjenega poslovanja lahko vnesete tudi v vašo dobaviteljsko repro verigo, s čemer zagotovite varnost in stabilnost vaših sistemov ter nemoteno delovanje družbe.

Sestavni del sistema neprekinjenega poslovanja je zagotovitev ustrezne informacijske varnosti, ki je v dobi digitalizacije odločilen dejavnik pri ohranjanju konkurenčnosti. Kaj nam informacijska varnost daje in kaj jemlje? S kakšnimi izzivi se srečujemo pri vodenju informacijske in kibernetske varnosti? Vabimo vas, da se nam pridružite na brezplačnem spletnem seminarju INFORMACIJSKA VARNOST V PRAKSI - KAJ NAM DAJE IN KAJ JEMLJE?, kjer bomo predstavili problematiko informacijske varnosti v praksi, zahteve in koristi osnovnega standarda informacijske varnosti ISO 27001 ter modularno zgradbo sistema sektorsko specifičnih standardov, ki temeljijo na ISO 27001.