Matej se je v tovornjak, naložen z avtomobili, v nedeljo namestil v Banjaluki. Zvečer je krenil proti Sloveniji, od koder naj bi pot nadaljeval v Avstrijo, Nemčijo in Francijo. Na avtocesti pri Ljubljani je opazil opozorilo, da je predor Karavanke zaprt. »Ampak polurne zapore predora zaradi del so pogoste. Tudi gneče ob ponedeljkih na poti v Avstrijo in ob petkih ob vrnitvi smo vajeni. Počakamo uro, dve ali tri in se odpeljemo naprej,« opisuje.

Postanek za gorivo in kavo se je nesramno zavlekel

Nič hudega sluteč se je zato Matej ustavil šele na radovljiški bencinski črpalki, kjer je med drugo in tretjo uro zjutraj v kamion dotočil gorivo in si privoščil kavo. Ravno ko je hotel preveriti, ali se splača pot nadaljevati, saj ga je do cilja vodilo še kakih devet ur vožnje ter nekaj nujnih postankov, ga je po ramenu potrepljal policist. »Obvestil me je, da ne smem naprej, saj bo predor dlje časa zaprt. Vsi, ki smo tu naredili postanek, smo obtičali. Preganjamo čas, pijemo kavo, pojemo kakšen sendvič in čakamo, da bomo lahko nadaljevali pot. Vesel sem, da sem vsaj na počivališču. Poznam nekaj šoferjev, ki so obstali v koloni pred predorom,« nam je zaupal.

Takšnih je bilo res precej, smo opazili na terenu. Kolona tovornih vozil na gorenjski avtocesti je segala vse do jeseniške hokejske dvorane. Ker so policisti ob pomoči Darsovih delavcev voznike preusmerjali na druge mejne prehode z Avstrijo, pa kolona vendarle ni segala do izvoza z avtoceste Jesenice vzhod.

Vzrok za okvaro na avstrijski strani

Informacije, kaj se je zgodilo, da je predor zaprt v obe smeri za ves promet, so bile ves dan skope. »Predor Karavanke je zaprt zaradi izpada glavnega računalnika. Vodenje iz NC Celovec prav tako ni mogoče. Popravilo poteka, časa odprtja po besedah serviserjev ni mogoče predvideti,« je v ponedeljek zgodaj zjutraj kranjskemu regijskemu centru za obveščanje sporočil nadzornik prometa Mato Azinović iz Darsove službe za upravljanje prometa in prometne varnosti.

Kmalu po poldnevu pa so iz PU Kranj sporočili, da so tovornjake, ujete v koloni, na avstrijsko stran predora v konvojih pospremili policisti in gasilci. Do popoldneva jim je pet kilometrov dolgo kolono ujetih tovornjakov pred predorom na tak način uspelo razpoloviti, predor pa je ostal do poznega popoldneva zaprt za ves promet. Podrobnejših informacij ne dajejo niti Avstrijci, ki so zapisali le, da so tehnično napako zaznali ob pol dveh zjutraj.

Takšni zastoji so zaradi utrujenosti voznikov nevarni

»Pozivamo k veliki previdnosti, prilagojeni hitrosti vožnje in zbranosti, ker v takih okoliščinah obstaja velika nevarnost naletnih trčenj,« je danes opozarjal Bojan Kos iz PU Kranj. Ta mesec namreč minevata dve leti od tragične prometne nesreče prav na tem mestu. Voznik tovornjaka je zapeljal v zadnje tovorno vozilo v koloni in za posledicami poškodb na kraju nesreče umrl.

Prav zaradi nesreč, ki sledijo takšnim zastojem, pa ti zelo motijo našega sogovornika Mateja. »To, da prideš na cilj pozneje, kot je bilo mišljeno, je sicer zoprno. Podrejo se ti načrti za ves delovni teden. Ampak bolj se bojim nesreč, ki sledijo po sprostitvi prometa. Vozniki spijo po dve uri, saj nestrpno čakajo na nadaljevanje vožnje, to pa je za zbranost na cesti premalo. Ni redkost, da na nov prometni zamašek zaradi nezgode, ki jo je povzročila utrujenost voznika, naletimo že v Avstriji,« nam je še zaupal.