V zelo spremenjenem okolju je tudi v bančnem sektorju zelo pomembna kakovost in hitrost. "Izziv je, kako to združiti," je na današnjem spletnem dogodku, ki ga je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije, dejal član uprave Nove KBM Aytac Aydin, odgovoren za operativno poslovanje banke. Izziv je tudi, da je banka agilna ter da poišče rešitve, kako spremembe narediti izvedljive, je dodal.
Najnovejša raziskava spletnega bančništva v Sloveniji, ki jo je vsako leto opravi podjetje E-laborat, je lani pokazala, da je največja razlika med slovenskimi in tujimi bankami v uporabniški izkušnji mobilnih spletnih mest. Vodja razvoja in raziskav v E-laboratu Uroš Žižek je dodal, da za tujino capljamo tudi na področju enostavnosti uporabe in predvidevanja nadaljnjih korakov uporabnika.
Luka Topolovec iz digitalne in razvojne agencije Drugi vid, ki sodeluje z Novo KBM, s partnerstvom pa jim je po njegovih besedah "uspelo razvijati najboljšo digitalno banko v Sloveniji", je ocenil, da je treba tu slediti dobrim praksam in smernicam velikanov in spletnih bank ter jih prilagoditi v to, kar uporabnik želi. Konkurenca tehnoloških velikanov in spletnih bank po Aydinovih besedah banke na eni strani sili, da so boljše in hitrejše, po drugi pa je to potencial za partnerstvo.
Aydin je spomnil na nedavni prenos računov z nekdanje Abanke na Novo KBM in ga označil za eno najuspešnejših združitev, kar jih je doživel. Povzel je, da banka na področju digitalizacije sodeluje z manjšimi in večjimi podjetji ter da gre za "kombinacijo notranjega razvoja in partnerstev". 60 do 70 odstotkov razvoja je po njegovih besedah od zunaj, v banki pa ohranjajo ključne kompetence, kot je obravnava in obdelava podatkov.
Ena velikih stvari, ki se je zgodila v slovenskih bankah, je plačilni instrument Flik za brezplačna medbančna nakazila v realnem času, je dejal član poslovodstva Bankarta Rainer Schamberger. "To je bil velik korak. Trenutno ima sistem 100.000 uporabnikov, število raste. A vanj moramo vključiti nove storitve. Trenutno smo na področju možnosti plačevanja na prodajnih mestih v pilotni fazi. Možnosti pa je že veliko," je povedal.
"Digitalizacija se dogaja s hitrostjo brez primere v preteklosti. Pomembno je, da imajo potrošniki izbiro, v prihodnje bodo popularni modeli skupnosti," je ocenil. Kot je pojasnil Aydin, je pri tem zelo pomembno razumeti, kaj posamezne skupine ljudi potrebujejo. Storitve, ki so najbolj v uporabi, se nato poenostavlja. V Novi KBM se najprej osredotočijo na potrebe 80 odstotkov ljudi, nato na ostale. To je tudi ključ za naslavljanje generacij, ki niso digitalno vešče.
Pri tem pa je po njegovem in po mnenju Topolovca izredno pomembna komunikacija. "Ljudje, ki komunicirajo, morajo zelo dobro poznati bančne produkte, sporočilo mora biti kratko in jasno. 50 do 60 odstotkov produkta je tehnični del, stalo je komunikacija," je orisal Aydin.
Stranka mora imeti po njegovih besedah tudi občutek varnosti in mora banki zaupati. Tudi tu je pomembno, da je komunikacija konsistentna in standardizirana: "Banke zelo veliko vlagamo v zaščito. Največje tveganje so stranke. Najbolj je treba zaščititi tiste, ki so najbolj ranljivi oz. ki se najmanj spoznajo na tehnologijo. To je proces, ki se nikoli ne bo končal, zato je treba graditi znanje." Pri tem sta zelo pomembna digitalno in finančno opismenjevanje, je poudaril Žižek. Odgovornost je tudi na posamezniku, da prostovoljno ne da podatkov vsem, je dodal.
Del uporabnikov je že skoraj povsem povsem prešel na digitalno, velik del pa bo še vedno želel fizični stik, je menil Žižek. Tako bodo tudi bančne poslovalnice ostale, osredotočile se bodo na svetovanje. Bo pa banka v prihodnosti po Aydinovih besedah vnaprej predvidela, kaj uporabnik želi in potrebuje ter mu to ponudila.
Danes pa je po Žižkovih besedah zanimivo to, da se dogaja mobilni razkorak. Kot je obrazložil, se mobilna banka uporablja veliko časa, a se glavnina plačil še vedno izvrši prek spletne banke. "Isto je pri nakupovanju, kar kaže na nezaupanje v mobilne aparate in tehnologije," je dejal, a ocenil, da bo "mobilno bančništvo dolgoročno zagotovo tisto, kar bo v bančništvu gonilna sila".