Večina dijakov srednjih tehniških strokovnih in poklicnih šol je na te šole vpisana predvsem zaradi strokovnih predmetov in prakse. Tudi podjetja se zavedajo, da še tako vrhunska avtomatizacija brez podpore praktično usposobljenega tehničnega kadra ne deluje.

Vseh strokovnih področij ni mogoče predelati v učilnici

A kako v času šolanja na daljavo povezati dijake, mentorje in podjetja, da sodelujejo, čeprav ne morejo biti skupaj? To so se oktobra v sklopu iniciative Inženirke in inženirji bomo! na pobudo podjetja Lek vprašali pobudniki pilotnega programa Dokažimo se, pokažimo se in takoj zavihali rokave. Izzive, kar 14 jih je bilo, je novembra pripravilo in predstavilo sedem sodelujočih podjetij: Lek, Danfoss Trata, AMZS, Pivovarna Laško Union, LTH Castings, Ljubljanske mlekarne in INEA RBT. Zakaj? Ker želijo s tem programom mladim na tehniških srednjih šolah na nov, drugačen način omogočiti učinkovito spoznavanje s poklicnimi priložnostmi in možnostmi v uspešnih in rastočih podjetjih v Sloveniji. Konec decembra je 45 dijakov Srednje šole tehniških strok Šiška po celomesečnem delu pod mentorstvom svojih učiteljev zanje pripravilo spletne predstavitve svojih praktičnih rešitev. »Zelo vesel sem, da sem lahko sodeloval pri tem projektu, ki mi je omogočil podrobnejši vpogled v določene tehniške in socialne teme današnje industrije,« je povedal Salem Begić, dijak 4. letnika programa mehatronik, in dodal: »Pridobil sem veliko znanja in predvsem razumevanja tem, ki smo jih obravnavali pri projektu. Dobil sem tudi izkušnje dela v timu, predstavljanja izdelkov, principa njihovega delovanja in vsega, s čimer smo se ukvarjali. Mehatronika je tako široko področje, da ga ni mogoče predelati v učilnici.«

Ekipe so se prek zaslonov družile vsak dan

Mentorica in koordinatorica projekta Meta Jurca Sinkovič je dodala, da je bilo ključno vprašanje, kako se lahko dijakom približajo, čeprav so narazen, in jim povrnejo žar v očeh, medtem ko so odrezani od druženja, ki jim v tem starostnem obdobju pomeni največ. Po njenih besedah so bili učitelji-mentorji mladim vseskozi na voljo, sami so lahko izbirali, na katerem od izzivov, ki so jih predstavila podjetja, želijo sodelovati in s kom bodo v ekipi. Spodbujali so timsko delo, dijaki pa so bili odgovorni in kreativni. Učili so se samozavestnega nastopanja, raziskovali so in odkrivali nova orodja. Ogromno so se družili na daljavo skorajda vsak dan. V štirih tednih so našteli več kot 90 srečanj na platformi zoom. Kot pravijo, so nastala so prava moštva, ekipe, ki so dihale skupaj v slogu vsi za enega, eden za vse. Poudarila je, da projekt odpira nove priložnosti in poglede. Predvsem pa je po njenem mnenju pomembno, da na glas povedo, da so ponosni na svoje dijake in da se zavedajo, da še vedno na mladih svet stoji.

Ideje se razvijajo v prave poslovne rešitve

Vsa sedmerica podjetij je bila v pilotnem projektu Dokažimo se, pokažimo se navdušena nad predstavljenimi rešitvami dijakov. Tako dijaki kot mentorji na šoli in v podjetjih si želijo sodelovanje nadaljevati in predstavljene ideje nadgraditi v realne industrijske, marketinške in še kakšne drugačne rešitve. »Današnji dijaki so naši jutrišnji strokovnjaki in želimo jih spoznati, se jim predstaviti ter jim tako tudi pomagati pri kariernih odločitvah,« so izpostavili v Leku. Vodja njihovih strateških programov dr. Darja Ferčej Temeljotov je bila navdušena nad projektom, nad pozitivno energijo, ki je prevzemala vse sodelujoče, ter nad rešitvami, ki so jih predstavili. Inženir dr. Tilen Thaler, ki je v Danfoss Trati tako imenovani front-end innovator, je pokomentiral, da je od ideje do realizacije sicer dolga pot. A od vsakega projekta se poskuša kaj naučiti in ideje dijakov dejansko uporabiti pri razvoju novih izdelkov ali rešitev. »Navdušena sem bila nad tem, kako resno so se lotili nalog in kakšno zanimanje so izkazali. Neverjetno,« je bila odkrita Petra Urh, HR business partner v Pivovarni Laško Union. Kot je poudarila, bodo konkretno tehnično rešitev mladih dejansko prenesli v prakso. »Dijaki imajo neverjeten potencial in super ideje, mentorji pa so jim pri tem v veliko podporo. Sodelovanje gospodarstva s šolami je izjemno pomembno. Tako kot mi si tudi šole želijo prenosa znanja in pomoči dijakom, da od šole odnesejo čim več,« je sklenila Urhova.