Na Slovenskih železnicah so sredi meseca s podjetjem Iskra podpisali pogodbo za modernizacijo dveh nivojskih prehodov čez kamniško železniško progo – tistega na Dunajski cesti pred krožiščem na Ježici in na Cesti 24. junija pred križiščem z Dunajsko cesto. Pogodba je vredna več kot 450.000 evrov, dobra novica za voznike pa je, da se bo pred tema dvema prehodoma zaradi nadgradnje na »avtomatsko zavarovanje zapornic z daljinsko kontrolo na postajnem območju« ob prehodu vlaka čakalni čas skrajšal. Nadgradnja teh dveh nivojskih prehodov je predvidena že do konca tega meseca.

Novica o nadgradnji nivojskega prehoda je pomembna predvsem za voznike na Dunajski cesti, saj je železnica glavna ovira na poti med mestom in Črnučami in še na nekaterih drugih povezavah. Ob prehodu vlaka pred tem nivojskim prehodov predvsem zjutraj in popoldne zaradi gostega prometa nastajajo zastoji, v katerih obtičijo tudi avtobusi. Običajno je najboljša rešitev pri križanju prometnih cest z železnico ukinitev nivojskega prehoda in gradnja nadvoza ali podvoza. A občina ima drugačne načrte.

Severna tangenta in nova Dunajska cesta

Na širšem območju Ježice in Črnuč je namreč v prihodnjih letih pričakovati številne novosti v prometu. V prvi vrsti je treba omeniti rekonstrukcijo Nemške oziroma Obvozne ceste v tako imenovano severno tangento, ki bo od novega krožišča pri P+R Ježica pot nadaljevala proti jugovzhodu, sekala Dunajsko cesto pri avtobusni postaji na Ježici ter mimo kopališča Laguna prek novega mostu čez Savo pot nadaljevala v spodnje Črnuče in se na novem krožišču nekaj sto metrov južno od Šlandrove ulice priključila na Štajersko cesto. Tako bo velik del tranzitnega prometa z Dunajske ceste skozi Črnuče preusmerjenega na novo severno tangento.

A spremembe so predvidene tudi na Dunajski cesti, ki ima v občinskem prostorskem načrtu od Ruskega carja proti severu povsem drugo traso. Od te točke naj bi namreč proti severu Dunajska cesta tekla povsem naravnost do že omenjenega novega krožišča na Ježici, pri čemer bi kamniško železnico prečkala z novim nadvozom pri Udvančevi ulici. V bližini novega krožišča je predvideno tudi novo železniško postajališče, ki bi dopolnilo prestopno točko pri parkirišču P+R. A treba je poudariti, da so ti načrti dolgoročni, saj bi bilo tako za traso severne tangente kot spremenjeno traso Dunajsko cesto treba odkupiti veliko zemljišč in porušiti kar nekaj objektov.

Severna tangenta je kot hitra oziroma mestna cesta, ki bi razbremenila avtocestno omrežje na širšem območju Ljubljane, sicer omenjena v lani predstavljenih izhodiščih za urejanje ljubljanskega avtocestnega obroča in vpadnih avtocest, ki so jih za Dars izdelali v podjetjih PNZ in LUZ. Omenjena povezava, ki izkorišča koridor Obvozne ceste, ki bi bil podaljšan do severne vpadnice in štajerskega avtocestnega kraka, naj bi po študiji razbremenila predvsem severno obvoznico, katere širitev bi bila zaradi goste poselitve izjemno draga.