Kljub trenutnim razmeram je ekipi, ki je stala za ljubljanskim tednom mode, uspelo do konca pripeljati že dvanajsto edicijo praktično edinega tako velikega modnega dogodka pri nas. »Letošnji teden mode je oblikovalcem dal priložnost, da smo se res lahko izrazili v svojem slogu. Ker predstavitve v takšnih okvirih, ki smo jih bili vajeni doslej, zaradi razmer niso bile mogoče, nam je ekipa LJFW pustila veliko kreativnega prostora, tako da smo lahko kolekcije predstavili na svoj način,« je ob sklepnem modnem salonu povedala oblikovalka Petja Zorec, ki je v vlogi predavateljice na NTF mentorirala tudi mnoge študente, ki so se imeli možnost prestaviti v podhodu Ajdovščina.

Kombinacija zaščite in mode

Prav z letošnjo edicijo so organizatorji programa in prisotni modni oblikovalci želeli kulturni javnosti ponuditi možnost in prostor za kreativno izražanje, sporočilnost in nagovor k razmisleku o trajnostnem načinu življenja in varstvu okolja ter skupnosti, v kateri živimo. Obiskovalcem pa omogočiti pobeg od hitrega vsakdanjika, uvid v ustvarjalni angažma ter dostop do drugačnega pogleda na svet in umetnost. Tudi skozi obrazne maske, ki so pri nas postale vsakodnevni modni dodatek, k njegovi priljubljenosti pa so zagotovo veliko prispevali tudi naši modni oblikovalci. Ker je uporaba mask tako močno porasla, so se številni obrnili k iskanju načinov za kombinacijo zaščite in mode.

In nekaj tovrstnih idej so obiskovalci in spremljevalci modnega dogodka v prestolnici lahko ujeli tudi na revijah v ljubljanskem podhodu Ajdovščina ter Muzeju za arhitekturo in oblikovanje. Da so tudi manekenke pri nekaterih oblikovalcih nosile obrazne maske, je bilo vsaj po besedah oblikovalke Jone Bednjanec bolj želja organizatorja, ki se je pred začetkom modnega dogodka lovil glede navodil NIJZ. »Iz ostankov pletenin iz kolekcije sem šiviljam dala narediti obrazne maske. Tudi sicer poskušam vedno porabiti oziroma uporabiti vsak kos blaga. Da bodo obrazne maske tako dobro videti, nisem pričakovala,« je iskreno priznala Bednjančeva. »In čeprav maske na modni brvi niso bile potrebne, dekleta so namreč ves čas skrbela za primerno razdaljo, smo jih na koncu tudi zaradi spoštovanja do šivilj uporabili na modnem šovu. Pa tudi dekleta so se v njih, kot so dejala, počutila odlično.« Maske so izdelane iz bombaža, čez katerega je modna oblikovalka našila pletenino.

Dodatno poskrbeli za manekenke

Navdušenje je s svojimi obraznimi maskami požela tudi Nataša Hrupič. Pri oblikovanju uporablja inovativen pristop, ki njene kolekcije popelje v svet umetnosti. In tudi njene obrazne maske so se izkazale kot nepogrešljiv modni dodatek. »Zgodba z mojimi maskami ni bila vezana na tokratni teden mode. Ko se jih še ni dalo dobiti, sva se z Gogo Štiftar dogovorili, da bi ljudem v Pentlji ponudili nekaj lepega, morda obrazno masko s čipko, trakovi. Z materialom, ki sem ga imela takrat na razpolago, sem si res dala duška,« je iskreno povedala Hrupičeva in dodala, da je ob povabilu na LJFW razmišljala, da bi zaradi trenutne situacije in ukrepov stajling popestrila tudi z obraznimi maskami. »Če že imam maske, zakaj ne bi dodatno poskrbela še za varnost manekenk, pa čeprav so se dosledno držale navodil za preprečevanje širjenja virusa.« Osnova za obrazne maske je pri Hrupičevi vedno bombaž, na katerega nanese material, ki je elastičen in posut z bleščicami. »Vse moje maske, ki se jih še vedno da kupiti v Pentlji, so tudi pralne v pralne stroju, prav tako pa sem poskrbela za regulator za ušesa, da maska ne tišči,« je še povedala sogovornica.

Za dodatno zaščito manekenk in manekenov na modnih brveh pa sta poskrbela tudi oblikovalca Urška in Tomaž Draž, ki sta tokratni navdih našla v ročnem pletenju različnih materialov. Od pletenja preje do lesenih vej, makramejev in tako naprej. »Naredila sva nosljive kose, za katere želiva, da trajajo in tako v omarah Slovencev ostanejo po več deset let, zato sva tudi uporabila vzdržljive materiale, je o novi kolekciji Intricate knittings 2020 povedal modni tandem Draž, ki je visoke ovratnike pletenin izkoristil za obrazno masko.