Prvi Mazdin električni avtomobil množične serijske proizvodnje sliši na ime MX-30 in je z več vidikov pravi posebnež. Malce že zaradi tega, ker so se pri tem japonskem proizvajalcu odločili, da bodo električno dobo začeli s športnim terencem, pa tudi zato, ker ima zadnja bočna vrata manjša in so vpeta zadaj, podobno kot pri športnem modelu RX-8. Poimenovali so jih »freestyle« vrata.

200 km

je doseg mazde MX-30 v mešanem ciklu vožnje, izmerjen po protokolu WLTP. Daljši je, če vozilo uporabljamo samo za mestno vožnjo, saj v tem primeru s povsem polnimi baterijami lahko prevozimo do 262 kilometrov. Baterija ima zmogljivost 35,5 kilovatne ure.

4,39 m

je dolžinska mera mazde MX-30, njen prtljažnik ima v osnovi prostornino 366 litrov, ob podrti zadnji klopi pa 1171 litrov.

Pri Mazdi je prodajni delež športnih terencev že pred časom močno presegel 50 odstotkov in ker bo tako tudi v prihodnje, se nam zdi logična poteza, da je naš prvi serijski električni avtomobil takšne karoserijske oblike. MX-30 pa ni ekološki samo po tej plati, da nima izpustov, temveč tudi pri svojih materialih – v notranjosti smo tako uporabili vegansko alternativo usnju, pluto in obilico materiala iz reciklirane plastike.

Dimitrij Vušnik, Mazda Slovenija

107 kW

oziroma 145 KM je moč električnega motorja mazde MX-30. Avtomobil z njim z mesta do hitrosti 100 kilometrov na uro pospeši v 9,7 sekunde, najvišjo hitrost pa ima omejeno na 140 km/h.

17,78 cm

oziroma 7 palcev je dolžina diagonale na dotik občutljivega zaslona, s katerim upravljamo klimatsko napravo in je prvi tak v mazdah. V pomoč so tudi številni fizični gumbi, na vrhu armaturne plošče pa je še en zaslon, ki prikazuje podatke infozabavnega sistema.

34.490 €

je osnovna cena mazde MX-30

Matjaž Terzič