45

let ima povprečni kupec kabrioleta, ki je praviloma moškega spola.

1989.

leta je na cesto zapeljala mazda MX-5, ki še danes sodi med najbolj priljubljene roadsterje. V štirih generacijah so jih prodali več kot milijon.

Za kabrioleta sem se odločil, ker mi je všeč veter v laseh, a mi niso všeč motocikli. Zato se zelo pogosto vozim brez strehe, všeč pa mi je sistem s trdno zložljivo streho, saj dobro tesni, v vozilu je manj hrupa. Res pa je tudi, da kabrioleti niso za vožnjo po avtocesti, s tem mislim z zloženo streho, pa tudi ko se recimo odpravljaš na dopust, na poti tja zaradi prtljažnika ne moreš zložiti strehe. A ko prideš na cilj, lahko ponovno uživaš v vožnji zgoraj brez.

Aleš Zorman, lastnik kabrioleta

Vožnja kabrioleta ne vpliva na zdravje

Zdravniki ne potrjujejo domnev, da kabrioleti povečujejo nevarnosti prehladov ali podobnih obolenj pri hitrejši vožnji, saj je preveč dejavnikov odvisnih od vsakega posameznika in zato ni nujno, da boste le v kabrioletu staknili glavobol, vnetje zgornjih dihal, sinusov in ušes. Vsekakor velja, da naj si potniki v kabrioletih ob sončnih dneh na glavo nataknejo vsaj kapo.

4,4 %

vseh prodanih avtomobilov v Veliki Britaniji ima zasnovo kabrioleta, čeprav je za vožnjo z odprto streho vreme na prvi pogled neprijazno. Toda vrhunec poletja za vožnjo kabrioleta ni pravi čas.

1939.

leta so pri ameriški znamki Plymouth predstavili prvo mehansko upravljano kabrioletno streho.

1989.

leta so pri mercedesu SLR tip 129 uvedli varnostni lok, ki se je že takrat samodejno dvignil in potnika zaščitil med morebitnim prevračanjem.

10

let ali v nekaterih primerih celo 15 je življenjska doba dobro negovane platnene strehe. Nikoli je ne zlagajte, ko je mokra, je pa treba z vodo takoj odstraniti umazanijo, na primer ptičje iztrebke, na pol leta je potrebna tudi impregnacija strehe.

28.390 €

je v Sloveniji treba odšteti za osnovno mazdo MX-5 challenge, ki premore 1,5-litrski bencinski motor z močjo 132 konjev (97 kW).