Direkcija za infrastrukturo je objavila razpis za projektiranje nove osrednje ljubljanske železniške postaje. Rok za oddajo ponudb se izteče čez dober mesec, iz objave pa je še razvidno, da bo projektant imel 19 mesecev časa za dokončanje projekta ter da ima direkcija za plačilo na voljo nekaj čez 3,5 milijona evrov. Kot smo že pisali, bo projektiranje finančno podprto z evropskimi sredstvi, in sicer v okviru 8,46 milijona evrov vrednega projekta »Vozlišče Ljubljana«.
Objava razpisa za projektiranje osrednje železniške postaje je prva zaveza države, da bo nase prevzela gradnjo, potem ko je že vsaj dve leti jasno, da je model javno-zasebnega partnerstva, po katerem bi tudi javni del v zameno za gradnjo komercialnega dela financiral zasebni partner, obsojen na propad. A država je pravzaprav do zadnjega čakala na preklic sklepa o javno-zasebnem partnerstvu, saj bi bila potem postavljena pred dejstvo, da mora naložbo prevzeti nase.
Če ne bo zapletov, bi lahko s projektantom pogodbo podpisali še pred koncem leta, tako da bi ta načrte dokončal sredi leta 2022. Sledilo bi pridobivanje gradbenega dovoljenja tako za javni kot komercialni del, pri čemer bi projekt imel prednostno obravnavo, saj je uvrščen na seznam pomembnih investicij. Če malce špekuliramo, bi gradbeno dovoljenje lahko pridobili do pomladi 2023, čemur bi sledil izbor gradbenih izvajalcev. Brez zapletov z revizijami bi se lahko gradnja začela pred koncem leta 2023 in bila končana v dveh letih, torej šele leta 2025.