Japonska podjetja, ki ponujajo poslovanje s kreditnimi karticami, imajo probleme z ustvarjanjem izvirnih kombinacij šestnajstih številk, ki označujejo posamezno kartico za posameznega uporabnika. Število uporabnikov je namreč v obdobju pandemije koronavirusa močno narastlo, saj se vedno več posameznikov izogiba gotovinskemu plačevanju in raje plačuje s karticami osebno ali pa preko spleta.

Povečano uporabo kreditnih kartic povezujejo tudi z oktobrsko vladno kampanjo, s katero so želeli vzpodbuditi brezgotovinsko plačevanje. Predsednik vlade Shinzo Abe je že pred časom sporočil, da si želi povišati odstotek nakupov, opravljenih brez gotovine, na štirideset odstotkov vseh nakupov do leta 2025, na daljši rok pa celo do osemdeset odstotkov vseh nakupov. Navkljub vedno večji priljubljenosti brezgotovinskega plačevanja je do lanskega leta več kot osemdeset odstotkov gospodinjstev za manjše nakupe še vedno uporabljalo bankovce in kovance, kot je pokazala lanskoletna študija. Skupno je v primerjavi z vsemi nakupi brezgotovinskih približno dvajset odstotkov, kar pa je trend, ki se počasi spreminja.

Dodajanje nove številke in nove težave

Večina izmed japonskih ponudnikov kreditnega plačevanja posamezne kartice oštevilči s šestnajstmestnimi številkami, kar jim omogoča globalno sodelovanje s podobnimi ponudniki, kot sta na primer Visa in Mastercard. Prvih šest številk tako označuje državo, blagovno znamko in druge podatke, preostalih deset številk, ki vključujejo številko računa in vrsto računa, pa določi izdajatelj kreditne kartice.

Podjetja so že pred časom opozarjala, da bo povečana uporaba brezgotovinskega plačevanja kot posledico lahko prinesla manko izvirnih kombinacij za zadnjih deset številk, ki jih določi izdajatelj, kot danes poroča časopis Mainichi Shimbun.

Kot najbolj očitna rešitev problema se kaže dodajanje dodatne številke na konec kombinacije, da bi ta vsebovala sedemnajst številk. Kot opozarjajo ponudniki kreditnih kartic, pa to lahko pripelje do novih problemov: dodajanje nove številke bi morali pospremiti z več preizkusi, ki bi preprečili ponarejanje, kar bi industrijo lahko stalo veliko denarja. Obenem se poraja vprašanje, kaj storiti s preostalimi skoraj tristo milijoni kreditnih kartic, ki že nosijo šestnajstmestno številko? Ali jim bodo dodali dodatno številko ali pa jih pustili v obtoku z na novo oštevilčenimi karticami, zaenkrat še ni znano.