Konec tedna so se na gorenjski avtocesti pred karavanškim predorom vile kolone vozil, večinoma z nemškimi in nizozemskimi registracijami. V soboto dopoldne je promet še potekal normalno, poročali so le o zastoju proti Sloveniji. Popoldne, zvečer in tudi v noči na nedeljo pa je gneča postala nemogoča. Okoli 15. ure je bila kolona dolga pet kilometrov, okoli 20. ure devet kilometrov, je poročal Bojan Kos s PU Kranj. Ko je bilo najhuje, se je podaljšala na 12 kilometrov, nekateri so na prestop meje čakali celo deset ur.

»Razmere so bile nečloveške, kaotične. Tega si Avstrijci enostavno ne bi smeli dovoliti,« je dogajanje v soboto popoldne in v noči na nedeljo pred predorom Karavanke v smeri Avstrije opisal komandir Postaje prometne policije Kranj Zoran Kužet. »Ko je bilo najhuje, je bila kolona dolga celih 12 kilometrov. Ljudje so čakali tudi po 15 ur,« je dejal sogovornik, ki je s še tremi policisti motoristi poskušal pomagati čakajočim. Kranjskim policistom so na pomoč prišli tudi kolegi iz Ljubljane. Na terenu je bilo še nekaj patrulj z avtomobili: urejali so promet v križiščih in obveščali voznike o možnostih, kako se rešiti kaosa. Na primer s prečkanjem meje prek Ljubelja (kjer je bila čakalna doba do štiri ure) ali, kar velja za slovenske in avstrijske državljane, Korenskega sedla ali Jezerskega.

Gnečo je povzročila nova uredba, ki zaradi naraščanja števila okužb z novim koronavirusom na Hrvaškem uvaja še strožji nadzor za vse potnike, ki prihajajo iz te države. O spremembi načina dela pa slovenske policije niso obvestili. Prav tako ne tujcev ali vsaj svojih državljanov, ki so se zato znašli v zastoju. »Zato je bilo veliko jeze, kar je razumljivo. Bili so hvaležni, že ko smo jim razložili, kaj se dogaja. Večina je mislila, da se je zgodila prometna nesreča,« je opisoval komandir.

Gneča pred Karavankami v času vračanja tujih dopustnikov sicer ni nič izjemnega. »Tokrat pa so Avstrijci vso noč spuščali v predor po 50 vozil, potem so ga zaprli. Kar pomeni, da je bil tri minute odprt, nato pa 45 minut zaprt. Ljudje so enostavno stali na mestu. Pričakovali smo gnečo, blokade predora pa res ne,« je pripovedoval Kužet. Mnogi čakajoči pri sebi niso imeli dovolj tekočine, zato so jim ponoči priskočile na pomoč vzdrževalne ekipe Darsa, ki so delile steklenice z vodo. Zjutraj pa so Avstrijci končno povečali število vozil v predoru na 500 do 600, kot je običajno.

Do takrat je bilo dela veliko. »Okoli 22. ure smo iz kolone začeli reševati naše ljudi, lokalne prebivalce, ki so se znašli tam, ko so se denimo vračali iz službe. Ustvarili smo reševalni pas in tako rešili kakih 40 vozil, poleg Slovencev tudi nekaj tujcev, na primer tistih, ki se jim je pokvaril avto ali z dojenčki. Zadnjega smo pospremili okoli pol dveh zjutraj,« je dejal Kužet.

Danes precej bolje

Avstrijci so torej danes poskrbeli za hitrejši pretok potnikov in dopoldne se je stanje izboljšalo. Ob 11. uri je bila pred predorom Karavanke poldrugi kilometer dolga kolona, ob 13. uri še za kakih 500 metrov krajša. Voznikov niso več preusmerjali, le Avstrijce so opozarjali na možen prehod meje čez Jezersko in Korensko sedlo.