»iPromova marčevska analiza medijske potrošnje je pokazala rekordno zanimanje za večino vsebinskih kategorij v slovenskih digitalnih medijih. Dnevno je v drugi polovici marca do spletnih vsebin dostopalo 52 odstotkov več uporabnikov kot marca lani. Obiskanost se je ohranila, saj smo v juliju zabeležili 32-odstotno povečanje mesečnega dosega digitalnih medijev v primerjavi z enakim obdobjem lani,« pravi Simon Cetin, ustanovitelj in direktor visokotehnološkega podjetja, ki na enem mestu združuje najširši nabor svetovalnih, medijskih in programskih rešitev za izvedbo digitalnih oglaševalskih akcij iPROM. Dodaja, da je koronavirus je povzročil atipično obliko krize, kjer so bile določene distribucijske poti in točke stika čez noč ukinjene, povpraševanje pa je ostalo. »V določenih panogah se je potrošnja tudi povečala.« V času epidemije so naročnike predvsem podpirali pri njihovem delu – nekaterim so pomagali vzpostaviti spletno trgovino, s pomočjo digitalnih kanalov so obveščali potrošnike o spremenjenem načinu poslovanja in v spletnih medijih snovali strategije za ciljano oglaševanje aktualnih ponudb. »Natančno doseganje ciljne skupine – ob pravem času in na pravem mestu z relevantno vsebino, je bilo ključno. Veliko dela je bilo tudi na področju obdelave in uporabe podatkov.«

Danes, ko se je poslovanje vrnilo v neko novo normalnost, podjetjem pomagajo, da svoje komunikacijske dejavnosti prevetrijo, da na osnovi izkušenj (v nabiranje teh so bili nekateri prisiljeni) sredstva razporejajo v medije, ki so bolj učinkoviti, in optimizirajo svoje dejavnosti tudi znotraj samega digitalnega ekosistema. Naročnikom pomagamo pri izgradnji lastnih podatkovnih silosov, saj je praksa pokazala, da so podjetja, ki delajo v tej smeri, dokazano konkurenčnejša in se lahko v nepredvidljivih razmerah hitreje odzovejo na potrebe potrošnika.

Kaj bo gonilo napredka?

»Podatkovna infrastruktura in prilagodljiva arhitektura, ki omogočata enostavno integracijo v tako imenovane podatkovne mreže. Uporaba rešitev umetne inteligence je danes za analizo množice podatkov nujna. Ključno vlogo pri tem bo imela pretočnost, ki bo omogočila boljšo uporabo kompleksnih tehnoloških rešitev, boljšo odzivnost,« je prepričan Cetin. Med glavnimi trendi digitalnega medijskega ekosistema našteje spremembo medijske potrošnje, kjer digitalno igra vse bolj pomembno vlogo v povezavi z nakupno potjo potrošnika. Zasebnost postaja ključna vrednota. Spoštovanje zasebnosti in etika na tem področju bosta botrovali uspehu novodobnih blagovnih znamk. »Med tržniki narašča potreba po tehnologijah za programatično oglaševanje, s katerimi lahko ciljne skupine dosegamo natančneje in bolj preudarno, vsebino oglasnega sporočila pa prilagajamo in jo uporabniku prikažemo ob pravem času, na pravem mestu in na pravi napravi,« pojasnjuje Cetin. Digitalnemu oglaševanju je zaprisežen že od leta 1999, med inovativnimi tehnologijami pa ga osebno najbolj navdušuje telemedicina, ki zaradi vse boljše povezljivosti v kombinaciji z umetno inteligenco premika meje. »Tudi pri zajezitvi epidemij in nevarnih pojavov, povezanih s podnebnimi spremembami, bo uporaba tehnologije ključna, lahko rečem odločilna,« sklene.