Natančna analiza podatkov, ki so jo pripravili pri Evropski zvezi avtomobilskih proizvajalcev (ACEA), je denimo razkrila, da je število osebnih avtomobilov v petih letih med letoma 2014 in 2018 v EU (pri podatkih je bila seveda še vedno vključena tudi Velika Britanija) naraslo kar za dobrih 20 milijonov. Veliko vprašanje pa je, kaj se bo dogajalo v prihodnosti …

267.834.417 osebnih avtomobilov je bilo na cestah Evropske unije ob koncu leta 2018. Še pet let pred tem jih je bilo 247.643.488. Največ jih je registriranih v Nemčiji, in sicer 47.096.784.

531 osebnih avtomobilov na 1000 prebivalcev je povprečje Evropske unije. Največja gostota vozil je v Luksemburgu (690 na 1000 prebivalcev), od večjih držav v Italiji (645), najmanjša pa v Latviji (329) in Romuniji (330). V Sloveniji imamo 582 avtomobilov na 1000 prebivalcev.

10,8 leta je povprečna starost osebnih avtomobilov v Evropski uniji. Najstarejši vozni park imajo v Estoniji, Litvi in Romuniji, kjer je avtomobil v povprečju starejši od 16 let, najmlajšega pa v Luksemburgu (6,4 leta). Slovenski vozni park (10,1 leta) je malenkost mlajši od povprečja EU.

»Mlajši vozni park vsekakor pomeni tudi varnejši vozni park. Ker pa gre pri nakupu vozila za običajno drugo največjo investicijo človeka v življenju, takoj za nepremičnino, ne bi bilo pošteno ljudem predlagati, naj z vsako novo generacijo zamenjajo svoje vozilo. Vsekakor pa lahko priporočimo, naj bodo pri izbiri novega vozila posebno pozorni tudi na varnostno opremo in doplačajo za kakšen pripomoček, ki jim bo dolgoročno prihranil najmanj denar za popravilo pločevine, če ne celo kaj večjega,« pravi Rok Istenič, Renault Slovenija.

48,8 % gospodinjstev v Latviji, torej skoraj polovica, je brez avtomobila. V Sloveniji je takšnih medtem manj kot 20 odstotkov.

54 % je delež bencinsko gnanih osebnih avtomobilov v EU, s čimer je to najbolj razširjeno gorivo. Največji delež imajo bencinarji v Grčiji, kjer je takšnih avtomobilov kar 92,4 odstotka, najmanjšega v Litvi, kjer jih je 23,2 odstotka. Obe državi imata posledično tudi najmanj oziroma največ avtomobilov z dizelskim motorjem, ki jih je na ravni EU 41,9 odstotka. V Sloveniji je bencinarjev 51 odstotkov, dizlov pa 48 odstotkov.

13,8 mio. prebivalcev Evropske unije je posredno ali neposredno zaposlenih v avtomobilski industriji, kar predstavlja dobrih 6 odstotkov vseh zaposlitev v EU.