Gre za starejši model te kosilnice, ki ga je podjetje lani izboljšalo oziroma so dodali vario pogon ter dodelali nekatere tehnične podrobnosti in izboljšave (Stiga Twinclip 55 SVEQ B-B&S 775 IS). Pri Stigi Twinclip lahko na prva mesta postavimo vžig motorja, zelo dobro dušenje vibracij in izjemno učinkovito košnjo.

Razcepljen nož

Za odlično košnjo je zaslužen specialni razcepljeni dvonivojski nož, ki poskrbi za učinkovit in gladek rez ter mletje trave. Bolj sesekljane bilke se ne prijemajo na ohišje, sistem mulčenja je še boljši, čeprav mulčenja mokre trave vseeno ne priporočamo oziroma mora biti v tem primeru res košnja le tretjine višine trave ali celo manj, ob tem pa zmanjšajte še hitrost. Zanimivo je, kaj se zgodi, če s to kosilnico režete večjo višino. Pri večini mulčerjev v tem primeru ostaja na trati vidna sesekljana trava, pri twinclipu pa tudi pri močno previsoki nastavitvi reza, ne ostaja trava, ampak jo nož tako dobro seseklja, da je skoraj ne vidite. Na ta način smo kosili skoraj 30 cm visoko travo, res je bilo treba najprej rahlo dvigniti sprednji kolesi in iti dvakrat čez celo površino, ampak rezultat je bil kar neverjeten. Pobiranje v koš je zelo dobro, koš se popolnoma napolni in ne morda le deloma, mogoča je košnja celo vlažne trave, s tem, da vam priporočamo, da koš po košnji izpraznite, da vam trava v njem ne bo splesnela. Stranski izmet boste verjetno uporabljali redko, morda le pri košnji višje trave. Koš enostavno namestite z eno roko. Ko ga izvlečete, se izmetna loputa samodejno zapre, ko pa ga spet vstavite (treba ga je vstaviti v vodila), se loputa prek podaljška odpre. Preprosta in edinstvena rešitev.

Pokončno shranjevanje

Izjemno dobro so izdelani tudi ročaji kosilnice. Poznamo primere, ko je potrebno odvijanje vijakov, in podobne sisteme, ki se sčasoma razrahljajo in vodenje kosilnice postane izjemno problematično. Vpetje ročaja pri Stigini kosilnici twinclip ne zahteva odvijanja in privijanja vijakov, ampak le hkrati potegnete dve zaskočni ročici in preklopite ročaj v sprednji položaj, kar je priročno za shranjevanje in transport. Kljub pogostemu sestavljanju nismo opazili nobenih težav. Je pa še ena podrobnost. Kosilnico lahko mirno hranite v pokončnem položaju. Zložite ročaj in jo postavite pokonci na zadnji kolesi. Zasluga za to, da jo lahko postavite pokonci, ni le tehnologija zlaganja ročajev, ampak tudi tehnologija motorja, zato vam česa podobnega nikakor ne priporočamo pri drugih kosilnicah, saj vam lahko izteče bencin in – kar je še huje – tudi olje.

Pogon

Kosilnica na našem preizkusu je bila opremljena z brezstopenjsko nastavitvijo hitrosti s pogonskim reduktorjem PRO ALU. Pri klasičnem brezstopenjskem pogonu vario hitrost uravnavamo s pritiskom na pogonsko jermenico. V reduktorju pa je sklopka s protiutežjo. Gre za dva zobnika, njun medsebojni stik (en zobnik je stožčast) pa uravnava hitrost pogona. Gre za zelo trajen element, ker je popolnoma zaprt sistem, nanj ne vpliva umazanija in je zato njegova trajnost bistveno daljša, prav tako preciznost in nežnost vklopa. Nastavitvi hitrosti (želva/zajec) se ne razlikujeta posebno, kljub vsemu pa toliko, da kosilnica ni počasna na velikih terenih in ni hitra na ozkih. Vseeno bomo ob prvi priložnosti preizkusili tudi vario pogon, ki je ena od novosti v uvodu že omenjene modifikacije IS.

Električni zaganjalnik

Električni zaganjalnik je ena najboljših zadev pri tem stroju. Kosilnico je med delom treba neštetokrat ustaviti – zaradi izpraznitve koša, prehoda ovire ali kakšnega drugega razloga, in je vlečenje zaganjalne vrvice vedno milo rečeno zoprno. Motor Stigine koslinice Briggs & Stratton ima inovativno tehnologijo In start. Ima samo električni zaganjalnik (gumb na desni strani ročaja), ročnega pa ne. V motor vstavimo posebno baterijo, ki je skupaj s polnilnikom v kompletu s strojem. Optimalno polna baterija zadošča za vsaj 100 zagonov, kar pomeni, da je ni treba polniti po vsaki košnji. Imamo pa na vpetje baterije edino resno pripombo pri tej kosilnici. Na dokaj razbrazdanem terenu je ob košnji praviloma prišlo do tega, da je baterija rahlo zlezla iz ležišča, dovolj, da jo je bilo pred vsakim zagonom treba rahlo potisniti nazaj v ležišče. Seveda nismo bili edini, ki smo opazili to težavo, zato jo je proizvajalec pri novem modelu IS odpravil.

Ohišje kosilnice je kovinsko, galvansko zaščiteno, kolesa so uležajena, zadnja so nekoliko večja in premera 240 mm (spredaj 210 mm), vpetje motorja stroja pa s sistemom AVS (gumijasti blažilni) zelo dobro blaži tresljaje. Širina košnje je 53 cm, teža kosilnice pa 47 kg.

Široka ponudba

Stiga ima danes praktično celotno ponudbo strojev za delo doma na vrtu, v parku in gozdu. V kategoriji motornih žag ne konkurirajo najmočnejšim proizvajalcem profesionalnih žag, zato pa toliko bolj v srednjem in vstopnem razredu, pri katerem, tako kot pri vseh svojih strojih, stavijo na trpežnost in je to nekako generalna politika družbe. Vstopni modeli motornih žag pri nekaterih proizvajalcih (še posebno nizkocenovnih) težko presežejo 30 delovnih ur, Stigine pa ne klonejo niti po 800 urah dela z vsaj kolikor toliko normalnim vzdrževanjem. Bogat izbor boste našli tudi pri bočnih kosah in trimerjih, pihalnikih listja ter škarjah za obrezovanje žive meje, prav tako imajo zelo bogato ponudbo kosilnih traktorjev in sedežnih kosilnic ter kosilnic za vse površine, namene in uporabnike. Njihovi traktorji so od lani v glavnem opremljeni s Stiginimi dvocilindrskimi motorji, dva cilindra pa pomenita znižanje vibracij, boljši izkoristek, nižjo porabo in emisije, predvsem pa je tudi zmogljivost stroja ob primerljivi moči boljša. Sedežne kosilnice imajo večinoma električni vklop rezil, kar spet ne le olajša delo uporabniku, ampak električno nadziran vklop podaljšuje tudi življenjsko dobo jermena in rezila. Ob izbiri ročne kosilnice pa se pogovorite s prodajalcem, da boste našli za svoj travnik najboljši stroj. In seveda tudi zase …

Miro Pucelj