Zavedanje, da hibridni avtomobili tega ne omogočajo oziroma da to omogoča le določena vrsta takšnih avtomobilov, je na splošno namreč precej nizko. Da bi kupec resnično lahko svoj avto uporabljal na zgoraj opisan način, mora kupiti priključni (!) hibrid. Baterija običajnega hibridnega pogona se namreč polni le prek motorja z notranjim izgorevanjem in nima zunanjega polnilnega priključka, njen električni doseg je zanemarljiv, morda kak kilometer. Baterija priključnega hibrida pa se lahko medtem enako polni prek motorja z notranjim izgorevanjem, a ob tem tudi prek zunanjega električnega priključka, pri čemer je električni doseg večinoma nekaj deset kilometrov. S tem pa dejansko avto lahko uporabljamo po »receptu« iz uvoda.

Zato torej ni čudno, da se priključni hibridi ponujajo kot idealen kompromis. Povprečni lastnik avtomobila pri nas dnevno prevozi okrog 35 kilometrov in s takim avtomobilom bo to razdaljo ob dnevnem polnjenju brez večjih težav prepeljal zgolj na elektriko. Če bo moral na kako srednje dolgo ali daljšo pot, pa bo v uporabi motor z notranjim izgorevanjem, ki ga lahko medtem izkoristi tudi za polnjenje baterije. Res se s tem poraba goriva, logično, malce dvigne, a pred dnevi nam je denimo z enim od priklopnih hibridov že pot od Postojne do Ljubljane zadostovala, da smo v tem času baterije napolnili do te mere, da smo nato po mestu več kot 10 kilometrov naredili zgolj na elektriko. Priključni hibrid pa obenem izniči tudi omenjen »strah«, ki ga prinašajo električni avti. Bodimo realni – ti večinoma še vedno ne omogočajo, denimo, mirne vožnje od Ljubljane do Obale in nazaj, ne da bi ga vmes napolnili in za to porabili konkretno količino dodatnega časa, ki pa ga marsikdo enostavno nima.

Priključni hibrid je torej tudi idealna vmesna stopnica od običajnega do povsem električnega avtomobila, med katerima je prepad še vseeno kar velik. Pozitivih lastnosti takšnih vozil pa je ob naštetih še cel kup; ne nazadnje je vedno bolj pestra – in bo kmalu še bistveno bolj – tudi izbira različnih štirikolesnikov s takšnim načinom pogona. A žal po novem pri nas umanjka (pomembna) pika na i, ki smo se je v zadnjih letih navadili. Še lani je bila subvencija Eko sklada pri nakupu priključnega hibrida namreč 2000 evrov in pred tem kar 4500, letos pa je sploh ni več. Pa bi bila ob želji in obvezi pomladiti vozni park in ga predvsem narediti okolju prijaznejšega obvezna.