V ponedeljek bodo po jutranji prometni konici stekla pripravljalna dela pred zaporo in začetkom sanacije zahodne cevi predora Golovec. Skoraj štiri tedne bosta zaprta oba prehitevalna pasova, saj bodo v tem času delavci uredili prehod med obema cevema, tako da bo promet od 12. junija lahko dvosmerno stekel le po vzhodni cevi in to po principu zjutraj dva vozna pasova proti Bizoviku, popoldne pa proti razcepu Malence. Tako bo predvidoma do 17. avgusta, ko naj bi prvo od dveh cevi obnovili, septembra in oktobra pa bo sledila zamenjava razsvetljave v pokritem vkopu Strmec, ki pa bo predvidoma potekala brez popolnih zapor. Prihodnje poletje bodo na Darsu ponovili vajo še z vzhodno cevjo predora Golovec, poletje 2022 pa naj bi predvidoma izkoristili za prenovo priključkov na rondo Tomačevo ter severne obvoznice na odseku med Šmartinsko in Dunajsko cesto.

Med prenovo in zaporo zahodne cevi predora Golovec bo hitrost v drugi cevi omejena na 60 kilometrov na uro, pomembna je tudi informacija, da bo tod pot mogoča le za osebna vozila, medtem ko bodo morala tovorna vozila na obvoz. »Kljub temu se besedi zastoj ne bomo izognili, ne gre si zatiskati oči,« pravi Bojan Banfi, direktor področja Upravljanje na Darsu, ki voznikom zato svetuje, naj se na pot odpravijo okoli pol ure prej, predvsem pa naj spremljajo informacije o razmerah na cesti v medijih, na portalu promet.si in na Darsovi spletni strani, kjer so na enem mestu zbrane tudi vse informacije o prenovi predora Golovec.

Prenova obeh cevi predora Golovec in razsvetljave v galeriji Strmec vredna okoli 8,5 milijona evrov

Banfi pravi, da so se tako z ljubljansko občino kot direkcijo za ceste dogovorili, da v času zapore ene cevi predora Golovec ne izvajata del, ki bi še dodatno poslabšala prometne razmere, v kontaktu pa so bili tudi s prevozniki v javnem potniškem prometu. Tako so jim v Slovenskih železnicah že zagotovili, da bodo za potnike, ki bodo presedlali na vlak, na voljo dodatne kompozicije, kar naj bi se zgodilo že s 1. junijem, torej slaba dva tedna pred zaporo. Na Darsu apelirajo tudi na delodajalce, naj bodo fleksibilni pri delovnem času in naj, podobno kot med epidemijo, delavcem omogočijo tudi delo od doma.

Zapora ene cevi predora Golovec bo sicer najbolj prizadela voznike, ki z Dolenjske in Primorske nadaljujejo pot proti Štajerski in obratno, ter voznike, ki se na delo v prestolnico vozijo iz primestnih občin na jugozahodu Ljubljane, posebej, če imajo službo v vzhodnem ali severovhodnem delu mesta.

Prenova obeh cevi predora Golovec in razsvetljave v galeriji Strmec je vredna okoli 8,5 milijona evrov brez DDV, po kar treh krogih pritožb na državni revizijski komisiji pa je posel dobil Kolektor CPG. Predor je bil zgrajen leta 1999, od takrat pa ni doživel večje prenove, čeprav se je promet skozi predor od odprtja povečal za kar 134 odstotkov.