Virtualna modna revija je pri nas zagotovo nekaj novega. Medtem ko modni oblikovalec vstopa na popolnoma neznano področje, ponuja gledalcu vstop v modni svet, ki mu prej morda ni bil dostopen. Da gre za povsem novo obliko predstavitve nove kolekcije, je potrdila tudi modna oblikovalka Janja Videc, ki je minuli teden kolekcijo Utopija predstavila na virtualni modni reviji. »V običajnih okoliščinah na tovrstno obliko predstavitve kolekcije ne bi niti pomislila. Idejo je dal moj partner Anže Frantar, ki je vedno bolj vpleten v obe znamki oblačil, ki ju skupaj vodiva. Dolgo časa sva se pilila vsak na svojem področju, zdaj pa počasi združujeva moči,« pove Janja Videc.

Ko si deklica za vse

Ekipo so poleg oblikovalke sestavljali fotografinja Nike Koležnik, Janjina sestra in hkrati tudi njena muza Sandra Videc kot model, artistka Špela Hudobivnik, ki je poskrbela za ličenje, Frantar pa je revijo posnel. Občutki med gledanjem virtualne modne revije so bili taki, kot da bi se vse skupaj dogajalo v živo. »Po eni strani sem bila polna adrenalina, po drugi strani pa se mi je zdelo, da je vse skupaj najbolj naravna stvar na svetu. Tako kot v zaodrju revij, kjer mi večkrat rečejo, kako nenavadno umirjena sem v vsem tem kaosu,« pove Vidčeva, ki je bila tudi z odzivi, ki so za zdaj zelo pozitivni, kar malce nad pričakovanji, zadovoljna. »V resnici gre za smešno majhno ekipo ljudi, pri takšnih projektih jih je običajno zraven vsaj še dvakrat toliko. Čeprav morda nismo izpeljali vsega perfektno, smo s tem dokazali, da se da,« je povedala sogovornica in pripomnila, da je naš modni trg kot tudi način dela zelo specifičen. »Brez velikih investicij se ne moremo primerjati z večjimi znamkami, kjer za vsak detajl skrbi cela ekipa ljudi. Ko se sam lotiš nečesa takega, se je treba zavedati, da boš deklica za vse, in potem mogoče počasi rasteš.«

Kolekcija izdelana v karanteni

Kot vse kolekcije do zdaj je bila tudi zadnja Utopia izdelana pri nas. Če pri materialih oblikovalci nimajo tako dobrega nadzora nad celotno verigo proizvodnje, jo pri šivanju vsekakor imajo, in to je temelj, kot pravi modna oblikovalka, da lahko govorimo o etiki v modi. »Sama že dlje časa sodelujem z dvema manjšima šiviljskima obratoma pri nas, z vsemi vpletenimi v proces izdelave oblačil imamo spoštljiv oseben odnos. Velikokrat se drug drugemu prilagodimo in se drug od drugega tudi kaj naučimo, kar mi zelo veliko pomeni. Kolekcija je bila izdelana že v času karantene, na srečo mi je uspelo vse potrebno še pravočasno dostaviti šivilji, zatem pa je sledilo usklajevanje kar po telefonu, kar je bil svojevrsten izziv, a sva ga uspešno premostili.« 

 Janja Videc, ki navadno navdih za svoje kolekcije išče v močnih arhetipskih ženskih likih, je z Utopio nekoliko le spremenila svoj koncept. »Kar nekaj časa sem trmasto vztrajala pri prvotnem konceptu, saj se mi je inspiracija zanj pojavila kar v sanjah, nato pa se je zgodilo še nekaj zanimivih sinhronicitet, kjer se je vse lepo sestavilo. Na koncu sem se odločila, da želim to idejo predstaviti tako, kot sem si zamislila, z glasbo, materiali in vsem, kar spada zraven, pa tokrat zaradi okoliščin ni bilo izvedljivo,« je povedala in dodala, da je začutila tudi potrebo, da potrebuje nekaj lahkotnega, pomladno cvetočega, mogoče malce utopičnega. »Na koncu sem se temu tudi prepustila, posledično pa je celo proces ustvarjanja postal lahkotnejši.«

Fokus usmerila v spletno trgovino

Z zaprtjem trgovine Zoofa, ki tudi za modno oblikovalko Vidčevo predstavlja glavno prodajno mesto, so nastali novi izzivi, na katere se je morala hitro odzvati. »Skupaj z Anžetom sva ves fokus usmerila v spletno trgovino. Pred tem sem s tem kar malce odlašala, ker sem želela, da je vse popolno, nato me je situacija prisilila, da dam svoj perfekcionizem malce na stran,« pove sogovornica in prizna, da so se na prodajo po spletu navadile tudi njene stranke. »Veliko strank je tudi z drugih koncev Slovenije in so morale priti v Ljubljano, da so si oblačila lahko ogledale v živo. Predvsem te so navdušene nad možnostjo nakupovanja po spletu,« pojasni sogovornica, ki je vesela, da so se vrata trgovine ponovno odprla. »Izkazalo se je, da so stranke tudi same komaj čakale, da se obudimo v življenje, in pri nas v tem trenutku že vse poteka tako, kot da korone sploh ne bi bilo. No, z izjemo tega, da nosimo maske, pridno razkužujemo roke in površine, oblačila pa dajemo v karanteno,« je še povedala. V smehu je dodala: »Lepo je biti spet med ljudmi in videvati znane obraze, pa čeprav pod masko.«