Prenose v interaktivni koncertni seriji Štream, v okviru katere se bo do 16. junija na velikem odru Kina Šiška ob torkih in petkih zvrstilo štirinajst zasedb, so si organizatorji zamislili, ker so glasbeniki z zaprtjem prizorišč nehali nastopati pred publiko in s tem ostali brez zaslužka. Koncertno izkušnjo je zdaj vendarle mogoče doživeti prek ekranov – s polno zvočno podobo in svetlobnimi efekti.

Komunikativni bendi

Kino Šiška je izbral nastopajoče na prvem (Matter) in zadnjem (Pijammies) dogodku Štream ter oba dogodka Špil Lige. »Izbrali smo zasedbi, ki sta odrsko prepričljivi, komunikativni, ki nagovarjata mlajšo, na spletu aktivnejšo publiko, zasedbi, za kateri smo bili prepričani, da se bosta hitro in dobro znašli v tem novem formatu. Vse druge prenose so kurirali povabljeni soorganizatorji,« je povedal Matjaž Manček, vodja glasbenega programa v Kinu Šiška. Bend Svojat, ki je koncertiral včeraj, je recimo predlagal Radio Študent, v prihajajočem tednu pa bodo oder na predlog KD Veseli mehurčki zasedli najprej Eruption, nato pa na predlog Druge godbe še Jimmy Barka Experience.

Bolj podobno tonski vaji

Če smo poslušalci nekako že vajeni prisluhniti koncertom prek spletnih kanalov, je igrati pred prazno dvorano in hkrati virtualnim občinstvom vendarle nenavadna izkušnja za zasedbe, tudi za Matter, kot je po koncertu povedal član benda Luka Lah. »Po občutku je bilo vse skupaj najbolj podobno tonski vaji pred koncertom. Najbolj smo pogrešali zvočni 'feedback' obiskovalcev, je bil pa stik z njimi vendarle na neki način oseben, saj je bil na zaslonu vsak, za kratek čas, postavljen na piedestal. Pri tem je lahko vsak tudi personaliziral lastno koncertno okolje, kar je še pripomoglo k dobremu vzdušju.«

Vsekakor so bili povabila veseli, saj pogrešajo nastope. »Že iz tega vidika se nam je koncert izplačal,« se smeje Luka Lah. »Bili smo veseli druženja in isto je bilo čutiti na drugi strani med poslušalci. To je bil tisti ključen moment, zaradi katerega se je ta koncert moral zgoditi.« Povedal je še, da so za svoj nastop dobili honorar, ki skupaj z donacijami predstavlja četrtino zneska, ki bi ga v normalnih razmerah prejeli za samostojni koncert na istem odru. Donacije so prispevali poslušalci, nad njimi pa so bili člani benda prijetno presenečeni, »saj je bila donacija prostovoljna in je v komunikacijskih kanalih benda niti nismo obešali na veliki zvon. V časih, ko se tresejo temelji finančnega obstoja celotne naše družbe, so donacije velik izraz solidarnosti in vere v skupnost.«

Po zgledu Rusov

Matjaž Manček je povedal, da so sicer prvi v Sloveniji redne internetne prenose koncertov začeli na Valu 202, kjer tudi honorirajo nastopajoče. Kino Šiška vsem namenja enotno postavko, ki je za nekatere nekoliko manjša, za nekatere pa nekoliko večja, kot bi bila za običajni koncert. »Soorganizatorji, ki so izbrali bende, stroškov z dogodkom nimajo, so pa – če se tako odločijo v posvetovanju s 'svojim' bendom – lahko udeleženi pri prihodku od donacij. V nekaterih primerih bodo šle donacije celo v celoti organizatorju.«

Sicer pa so najprej počakali, kot pravi Manček, da se prvi poplavni val »online« koncertov malo umiri ter da se kot institucija organizirajo v novih okoliščinah. »Ker nam MOL v tem težkem času še vedno zagotavlja programsko podporo, smo lahko oblikovali tako ambiciozen koncept. Inspiracijo za sam koncept smo dobili pri organizatorjih festivala Bol in Moscow Music Week, ki so konec marca na tak način izvedli celodnevni festival ruskih bendov. Gre za nov format koncertnega dogodka v živo z veliko novimi tehničnimi, komunikacijskimi, produkcijskimi in drugimi elementi. Kaže, da polnokrvna vrnitev v nabasano koncertno dvorano še nekaj časa ne bo možna. Preveč časa, da bi do takrat sedeli križemrok.«