"V zadnjem obdobju zaradi povečanega obsega dela in šolanja na daljavo zaznavamo izjemno povečanje uporabe komunikacijskih storitev. V povprečju se je prenos podatkov povečal za 30 odstotkov, količina klicev pa celo do 40 odstotkov," so pojasnili pri A1.

Porast storitve ogled nazaj in videa na zahtevo

Tudi pri Telekomu Slovenije so spomnili na hiter množičen prehod dela in učenja na daljavo, prav tako pa so bili v času epidemije sprejeti številni ukrepi, ki so spremenili način uporabe telekomunikacij. Tudi pri njih tako beležijo velik porast količin prometa govornih, podatkovnih in video/TV storitev, in sicer za več kot polovico glede na običajno situacijo. Znotraj Telekomovega omrežja, ki ga uporablja več kot milijon uporabnikov, beležijo tudi velik porast prometa pri dostopu do globalnega interneta omrežij in pri IPTV, kjer je izrazit porast storitve ogled nazaj in videa na zahtevo.

Pri Telemachu so pojasnili, da se je uporaba mobilnega prenosa podatkov povečala za približno 25 odstotkov, promet glasovnih klicev je v povprečju povečan za približno 40 odstotkov, količina sporočil SMS se je povečala za približno 10 odstotkov, sporočil MMS pa za 25.

Omrežje bolj obremenjeno v vseh segmentih

"V času epidemije in strogih omejitev gibanja je bilo omrežje bolj obremenjeno v vseh segmentih. Kljub temu smo bili na to dobro pripravljeni, saj smo za sodobno in razvito omrežje skrbeli že prej, s tem pa bili pripravljeni tudi na tovrstne primere," so navedli pri Telemachu.

Pri T-2 pa so v prvem tednu po razglasitvi epidemije novega koronavirusa zaznali, da se je govorni promet povečal več kot 100-odstotno. "Vendar ne po številu klicev, temveč zaradi povečanja povprečnega trajanja zveze. Povprečno trajanje klica pred epidemijo je bilo dve do tri minute, v prvem tednu po razglasitvi pa je naraslo v povprečju na štiri do šest minut," so pojasnili.

Pri sporočilih SMS tako velikega povečanja kot pri govornih storitvah niso zaznali, prav tako tudi ne pri podatkovnih storitvah, ki pa so porasle do 40 odstotkov. Kot so dodali, se govorni promet na mobilnem omrežju iz tedna v teden počasi zmanjšuje, vendar je še vedno za približno 40 odstotkov večji kot pred razglasitvijo epidemije.