Kot je za STA povedal direktor Alpine Jernej Osterman, imajo na področju športa zaradi slabe zime in zaradi epidemije za 30 do 40 odstotkov manj naročil kot prejšnje leto. Pri prodaji druge obutve pa so bili mesec in pol sploh praktično brez prihodkov, saj so bile trgovine zaprte. Močno je sicer aprila poskočila spletna prodaja Alpinine obutve, vendar pa gre v primerjavi z mesečnim prihodkom prodajaln za zanemarljiv znesek.

Osterman je vesel, da se ukrepi vendarle sproščajo in da lahko trgovine znova odprejo svoja vrata. Danes so odprli 27 od 48 trgovin, na delo pa se vrača približno polovica prodajalk, ostale še ostajajo na čakanju. Osterman zelo velikega navala na trgovine z obutvijo, kljub temu da so bile dolgo zaprte, ne pričakuje. Takšne so tudi izkušnje s Hrvaške, jer so se trgovine odprle pred enim tednom.

Svoje marketinške akcije v Alpini zaenkrat osredotočajo na lahko pohodno obutev, po kateri je sedaj največ povpraševanja in potreb, saj ljudje več hodijo na sprehode. Večjega povpraševanja po salonarjih in poslovnih čevljih pa verjetno ni moč pričakovati, dokler se poslovni svet ne vrne v normalne tirnice.

Osterman predvideva, da se bo potrošnja v vsakem primeru zmanjšala, saj je epidemije prizadela gospodarstvo in gospodinjstva. Če podjetja propadejo, ljudje ostanejo brez služb in potrošnja se ustavi, je izpostavil Osterman in dodal, da na celotno gospodarstvo negativno vplivajo tudi napovedi o tem, da septembra šole ne bodo še normalno delovale in da se bo jeseni pojavil drugi val ipd. »Zaradi črnogledosti so lahko posledice na gospodarstvo še bistveno večje, kot če bi na stvari gledali optimistično,« je prepričan Osterman.

Koristile bi spodbude za nakup slovenskih izdelkov

V pomoč slovenskemu gospodarstvu bi bile tudi spodbude za nakup slovenskih izdelkov, tako kot je že na primer pri hrani. »Dobro bi bilo, da se potrošnja morda usmeri malo bolj v domačo proizvodnjo in da se naredi preklop pri ljudeh, da je treba pomagati domačemu gospodarstvu,« je dejal Osterman in pojasnil, da so podobno storili Avstrijci, že leta pa to zelo uspešno delajo tudi v Švici.

Kakšne posledice bo kriza pustila na Alpini in kakšni ukrepi prestrukturiranja bodo potrebni, je trenutno še prezgodaj reči. »To bomo videli, ko bo jasno, kakšen bo dejanski izpad in s kakšno intenziteto se bodo stvari vrnile v normalne tirnice oziroma kdaj se bodo prihodki vrnili na raven, da nam zagotavljajo neko normalno poslovanje,« je dejal Osterman.

Zaenkrat še ne razmišlja o kakšnem zmanjševanju števila zaposlenih. Teh je v Žireh okoli 350, v slovenskih Alpininih prodajalnah pa okoli 150. Družba je sicer že lani beležila slabše rezultate kot leto pred tem. Ustvarila je 48,5 milijona evrov prihodkov, kar je tri milijone manj kot leta 2018, manjši je bil tudi dobiček iz poslovanja, ki je znašal 2,1 milijona evrov.

Po tem ko je bila proizvodnja marca in aprila deloma ustavljena, so se danes v tovarno v Žiri vrnili vsi zaposleni, saj je treba ujeti roke za dobavo. "Glede na znižan obseg naročil bi bilo dobro, da bi bili lahko še nekaj časa doma, ampak na žalost ne gre, saj so glavne dobave junija," je izpostavil Osterman, ki upa, da bo tretji del interventne zakonodaje morda ponudil tudi kakšne ugodnosti za junij in julij, s čimer bi lahko vsaj delno pokrili izpad.