Ko je vlada z župani prišla na idejo, da bi ustavila migracije prek občinskih meja, so se na ekranih pojavili posnetki avtomobilov z ljubljansko registracijo, zabeljeni s podobami strnjene množice brez pravilne medsebojne razdalje ob obali morja in jezera. Šlo je za značilen primer sovjetske montaže – atrakcije, ki jo je pognal v tek Sergej Eisenstein. Montaža spravi skupaj dve sličici in s tem ustvari izjavo. Prva: nekaj parkiranih vozil zastopa vso množico, ki se je usula v turistične občine. Naslednja, druga sličica kaže množico na sprehodu in za doseganje učinka uporabi objektiv tako kot vsak od nas na mobilnem telefonu – zgosti sliko in s tem zmanjša razdalje med sprehajalci. Podloženo besedilo je namenjeno vzbujanju strahu: množica tujcev, ki so se pripeljali od drugod, ogroža zdravje domačinov. Nobeden od sprehajalcev sicer (še?) ne nosi registrske tablice na zadnjici, pa vendar je povsem jasno, da niso »naši«. »Naši« so zdravi, tujci pa kužni. Ne more se zgoditi, da bi kakšen »naš« okužil kakšnega »njihovega«, obratno se pa neprestano dogaja. Montaža, ki kriči po radikalnih ukrepih zoper »tujce«, potrebuje še atrakcijo, ki občinstvo navdaja s čustvenim odporom in omogoči, da se zgodi premik iz pogleda, ki presoja, kar vidi, k očesu, ki brez zapornic sprejema, kar mu je ponujeno. Tak predmet je bila v teh prispevkih registrska oznaka LJ.
Ta trenutek me ne zanima nestrokovnost prepovedi gibanja v drugo občino. Zanima me postopek, uporabljen, da bi prepoved postala sprejemljiva. Ta postopek se je namr...