Podjetje Podgorje je zaradi izjemno hitre rasti in bonitetne odličnosti lani upravičeno dobilo laskavi naziv gazele dolenjsko-posavske regije. Z vlaganjem v povečevanje proizvodnih zmogljivosti in uporabo najsodobnejših tehnologij si je v evropskem merilu prislužilo status enega tehnološko najnaprednejših proizvajalcev pohištva za karavaning industrijo. Podjetje z več kot 400 zaposlenimi je predlani ustvarilo za okoli 41 milijonov evrov prihodkov, pohvali pa se lahko z dodano vrednostjo, ki za okoli 15 odstotkov presega povprečje v panogi.

Pričakujejo nekoliko nižje prihodke

»V lanskem poslovnem letu smo dosegli rekordno dobre rezultate tako z vidika prodaje in dobičkonosnosti kot tudi doseganja dodane vrednosti,« pravi direktor Podgorja Denis Stepančič. »Glede na trenutne razmere v letošnjem poslovnem letu pričakujemo nekoliko nižje prihodke. Kakšen natančno bo vpliv na poslovanje, bomo vedeli čez nekaj tednov, ko bo jasno, kako se na spremembe odzivajo naši ključni trgi. Vsekakor trenutne razmere od nas zahtevajo racionalno obnašanje in delovanje. Na večini naših trgov so še vedno v veljavi strogi varovalni ukrepi, zaradi česar prodaja ni na ravni, ki smo jo načrtovali pred razglasitvijo pandemije.«

Podjetje je zaradi varovanja zdravja zaposlenih 21. marca začasno ustavilo proizvodnjo in med štirinajstdnevnim mirovanjem nadaljevalo razvojne in planske aktivnosti. »Izvedli smo vse potrebne organizacijske, varnostne in preventivne ukrepe za zajezitev širjenja koronavirusa ter nabavili dodatne količine varovalnih sredstev,« pojasnjuje direktor Stepančič. »Proizvodnjo smo v nekoliko zmanjšanem obsegu ponovno zagnali v ponedeljek, 6. aprila. Doma so ostali zaposleni, ki spadajo v rizične skupine, tisti, ki nimajo zagotovljenega varstva otrok, in sodelavci, ki so se v službo dnevno vozili iz Hrvaške. Za vse druge smo tam, kjer je to glede na delovno mesto izvedljivo, vzpostavili dodatne sisteme dela, kot so delo od doma, dvoizmensko delo ipd.«

Dobava materialov nekoliko motena

Podgorje, katerega največji lastnik in dolgoletni partner je novomeška gazela Adria Mobil, članica francoske skupine Trigano, izdeluje pohištvo za počitniška vozila iz materialov, ki jih uvaža večinoma iz Nemčije in Italije. Dobava materialov iz Nemčije je skorajda nemotena, pravijo v podjetju, italijanska podjetja pa so z odlokom italijanske vlade proizvodnjo ustavila najprej do 6. aprila, kasneje pa se je čas zaprtja podaljšal do 13. aprila. Na zaprtje podjetij iz Italije so se pripravili in načrtno povečali zaloge materialov, ki prihajajo od tam. Pred dnevi je italijanska vlada sprejela dodaten odlok, s katerim začetek proizvodnje premika na 3. maj, kar bi potencialno lahko povzročilo občasne manjše motnje z oskrbo proizvodnje, na kar se v Podgorju že pripravljajo z dodatnimi aktivnostmi.

»Trenutna situacija je spremenila način razmišljanja in delovanja skorajda vsega sveta in pričakujemo lahko, da bo vplivala tudi na spremembo obnašanja po koncu krize,« odgovarja direktor na vprašanje, kako bo koronakriza vplivala na celotno panogo. »Vsekakor pa vsaka kriza prinaša tudi nekaj dobrega. Verjamem, da si bodo ljudje po koncu izolacije doživetij želeli še bolj kot prej, bo pa preživljanje prostega časa vsaj na začetku verjetno usmerjeno bolj lokalno, na mesta in lokacije, ki so dosegljivi s cestnimi vozili. Vloga naše panoge je, da ljudem ponudimo možnost, da prosti čas preživijo varno in udobno oziroma na način, ki najbolje ustreza njihovemu življenjskemu slogu.«