Na Češkem se je leta 2003 pričela gradnja na avtocestnem odseku D1, ki povezuje Ostravo preko Prage s Poljsko; končala se je leta 2007, ko je bil odsek odprt. Kljub dejstvu, da je trasa potekala preko območja treh v letu 1994 zaprtih premogovnikov ter je odločevalec to dejstvo poznal, so traso politično izsilili. Zdaj se AC poseda ter se bo posedala še lep čas; koliko, ne ve nihče, stroški pa kar rastejo in rastejo.

Očitno, je da zaradi izsiljenih političnih odločitev določenih lobijev, ki so pokrita z menda »strokovnimi odločitvami« državnih institucij, nočejo preklicati državnega prostorskega načrta ter trasirati okolju ustrezno traso. Vsekakor bo treba sprožiti ustrezne aktivnosti proti tistim, ki zaradi lastnih interesov forsirajo za Savinjsko dolino (iz več razlogov) neprimerno traso, ki bo davkoplačevalce trajno bremenila z vedno novimi stroški.

V Nemčiji so ustrezne strokovne institucije ugotovile več kot 70.000 smrtnih primerov v nekaj letih zaradi onesnaževanja zraka, zaradi prometa, termoelektrarn itd. Kitajci celo ugotavljajo, da bodo ob zastoju prometa in industrije zaradi virusa v 3–4 mesecih rešili več deset tisoč življenj.

Zanimivo pa je dejstvo, da želijo v Velenju zagnati turizem z nadvozom AC nad jezeri, kot da niso izpusti iz TEŠ že dovolj velik onesnaževalec. Ker že imajo v Velenju Kitajce, bi jih vsaj vprašali, kako poteka okolju prijazna gradnja AC na Kitajskem. Sem prepričan, da ne preko površin rudnikov in da ne uničujejo turistično in kmetijsko zaščitenega okolja.

Matjaž Cerovac, upokojeni nekdanji glavni inšpektor RS za rudarstvo, Šmartno ob Paki