»Trenutno končujemo dva velika projekta – nogometno dvorano v Združenih arabskih emiratih in eno največjih zaprtih aren za motokros v avstralskem Sydneyju,« nadaljuje Dušan Olaj. Projekta sta skupno vredna okoli tri milijone evrov. »V okviru servisne logistične dejavnosti pospešeno izvajamo servis vojaških šotorov in šotorov za potrebe civilne zaščite v Sloveniji, medtem ko se je povpraševanje po novih projektih v zadnjem tednu močno zmanjšalo oziroma popolnoma zaustavilo.« Nič pa se ne dogaja na področju vesoljskega programa, saj Evropska vesoljska agencija trenutno ugotavlja, kaj so njene prioritete, zato so aktivnosti ta čas zamrznjene.

Naročila so, a se lahko izvedba preloži

Duolova skladišča z materialom so ta trenutek polna, ker je začetek sezone, zato proizvodnja ni ovirana. Edino težavo predstavlja to, ker je del proizvodnih zmogljivosti v Italiji zaradi vladnih dekretov zaprt, a v podjetju računajo, da jih bodo v naslednjih desetih ali štirinajstih dneh znova odprli. Naročila v podjetju, ki je bilo v preteklih letih zaradi hitre rasti nominirano za priznanje gazela, sicer imajo, prav tako kar nekaj podpisanih pogodb. »Tako ni dvoma, ali jih bomo izvajali, vprašanje je samo, kdaj,« pove Olaj. »Veliko večino montaž načrtujemo v drugi polovici leta, še posebno od avgusta do oktobra. Upamo, da se bodo razmere do takrat normalizirale in da bomo vse te projekte v miru izvedli. Ena od prednosti je, da nas je epidemija koronavirusa zajela, ko se naša sezona še ni niti začela, zato velikih posledic v letošnjem poslovanju ne čutimo. Običajno že za leto vnaprej vemo, kaj bomo delali, ker pa je položaj letos nepredvidljiv, je težko oceniti, kako bo prihodnje leto.«

Velika prednost Duolovega poslovanja je, da je prisoten na več kot 60 svetovnih trgih. »Že lep čas opozarjam, da samo lokalno delovanje ni zdravo. Če hočeš porazdeliti tveganje, moraš delovati globalno – seveda če izdelek ali trg to dopuščata,« nadaljuje prvi mož Duola. »Samo z globalnim delovanjem lahko eliminiraš ali zmanjšaš učinke kriz, bodisi finančnih ali pa kakih drugih, kot je ta zaradi koronavirusa.« Lep primer je Afrika, kamor si je podjetje utiralo pot zadnjih nekaj let. Prvo pogodbo so že podpisali, zdaj pa so tik pred podpisom nove še za en zelo velik posel, to je postavitev začasnega naselja in proizvodnih dvoran za eno največjih svetovnih naftnih družb. Vprašanje pa je, v kakšnem obsegu je Afriko pandemija že dosegla in kaj se bo tam še dogajalo.

Nehvaležne napovedi o letošnjem poslovanju

»Ta kriza vseh ni zadela isti trenutek, zaradi česar bo tudi okrevanje po njej fazno, prav tako kot so bile države prizadete postopno,« doda Olaj. »Fazno vračanje trgov v normalno življenje se zna zato zavleči na dolgo obdobje,« nadaljuje direktor. »Ne vemo, kaj bo čez tri, štiri mesece, ko se bo vse skupaj spet zagnalo s polnim tempom – kje bo takrat prišlo do manjka. Dejstvo je, da so logistične poti pretrgane, in čeprav naj bi blagovni tokovi potekali normalno, ni tako.« Podjetje je lani sicer imelo podoben poslovni rezultat kot predlani, to je nekaj več kot 8 milijonov evrov realizacije s pozitivnim izidom, napovedi za letos pa so nehvaležne, poudarja direktor, a verjame, da bodo poslovali v enakem obsegu kot lansko leto.