Jasno je, da je nakup avtomobila zelo specifičen nakup. Takoj za bivališčem pač pri večini predstavlja drugi največji finančni izdatek posameznika ali družine. Še več, poznamo celo primere, ko je največji, v vsakem primeru pa mora biti vselej premišljen. Avtomobila pač praviloma ne kupujemo z danes na jutri, o njem razmišljamo dlje časa, pretehtamo različne možnosti, to pa obvezno vključuje tudi zbiranje mnenj in ponudb z obiski salonov, testnimi vožnjami… Tu si napake kupiti avto, ki nam naposled ne ustreza, pač ne smemo privoščiti, kot si lahko pri nakupovanju po spletu privoščimo nakup premajhnega puloverja, hlač ali čevljev. Te pač lahko vselej vrnemo, zamenjamo, pa tudi če ne, predstavljajo nekaj desetkrat ali celo nekaj stokrat manjši finančni izdatek od avtomobila. Drugi razlog, da prodaja avtomobilov po spletu (še) ni zacvetela, pa lahko pripišemo tudi ponudnikom samim. Povsem razumljivo je, da je večina na neki način tovrsten način prodaje vsaj malce tudi umetno zavirala, saj s stikom na osebni ravni kupca spretni prodajalci o nakupu prepričajo precej lažje kot s katerim koli orodjem po spletu.

Edina prava izjema, ki pa tako, kot smo od nje vajeni na številnih drugih področjih, bolj kot ne le potrjuje pravilo, je bila doslej le znamka Tesla, ki od lani nakup po spletu omogoča tudi kupcem v Sloveniji. Velika večina drugih, vsaj bolj množičnih proizvajalcev se je pri tovrstni prodaji spustila kvečjemu v kakšne bolj ali manj uspešne pilotne projekte, no, koronakriza pa je že sprožila in zagotovo še bo vedno več takšnih poskusov, ki bi se utegnili tudi zavleči in obstati dlje časa. Tako v zadnjih dneh ob dejstvu, da so saloni in razstavni prostori tudi ponudnikov rabljenih vozil zaprti, lahko prebiramo vedno več novic o selitvi prodaje na splet, predvsem iz ZDA in Kitajske. Tam denimo po tem, ko je samo v prvi polovici februarja prodaja padla za neverjetnih 92 (!) odstotkov, z različnimi partnerji pri ponudbi prodaje po spletu že sodelujejo in iščejo načine za pospešitev pri BMW-ju, Mercedesu in številnih drugih. Kitajski proizvajalec Geely pa je napovedal celo, da bo kupcem po spletu poleg nakupa omogočil tudi testne vožnje, pri čemer v nobenem primeru ne bo nobenih medčloveških stikov. Avto bodo stranki namreč dostavili na dom, ga razkužili, kupcu pa bo ključ v posebnem nepredušno zaprtem paketu dostavil – dron.

Da, koronavirus bo daljno prihodnost avtomobilskega nakupovanja skoraj zagotovo spremenil v bližnjo.