Da bi zagotovile delovanje dobavnih verig v EU tudi v času pandemije, so morale članice v skladu s smernicami komisije, objavljenimi pred tednom dni, nemudoma imenovati vse ustrezne mednarodne mejne prehode znotraj vseevropskega prometnega omrežja TEN-T kot mejne prehode z zelenimi voznimi pasovi.

Ključni poudarki smernic so, da prehod po zelenem pasu ne sme trajati več kot 15 minut, da morajo biti zeleni pasovi odprti za vsa tovorna vozila - ne glede na to, katero blago prevažajo, da morajo vlade odpraviti omejitve, kot so prepoved vožnje konec tedna ali ponoči, in da je treba omejiti administrativne zahteve za delavce v prometu.

Komisija je pred dvema tednoma poročala o 40-kilometrskih kolonah in 18-urnem čakanju na mejah, pred tednom dni pa o treh do štirih urah čakanja. Minuli konec tedna je bil položaj znatno boljši kot pred tednom dni, smernice se v glavnem spoštujejo, je stanje danes povzel govorec komisije za področje prometa Stefan De Keersmaecker.

Tovornjaki na mejah po njegovih besedah v glavnem ne čakajo dlje kot 15 minut, kar kot zgornjo mejo določajo smernice. Tudi na nekaterih najbolj problematičnih prehodih se je položaj precej izboljšal, namesto 15- ali 20-kilometrskih kolon so te zdaj štirikilometrske ali še krajše, je pojasnil govorec.

Zemljevid podjetja Sixfold, ki prikazuje informacije o kolonah tovornjakov v realnem času, sicer trenutno kaže, da je treba na slovensko-hrvaški meji čakati približno eno uro in da je na hrvaško-slovenski meji zaznati petkilometrske kolone. Minuli teden so sicer v Bruslju za mejo med Slovenijo in Hrvaško navajali podatek, da je treba čakati približno dve uri.

Težave so še vedno tudi na meji med Madžarsko in Romunijo, kjer je še vedno treba čakati dve uri, ter na mejah med Bolgarijo in Grčijo, Slovaško in Madžarsko ter Švico in Italijo, na katerih se čaka po uro, trenutno kaže zemljevid, ki je dostopen na povezavi https://covid-19.sixfold.com/.