V ZPS so opisali, da prejemajo izredno veliko vprašanj, kakšne pravice imajo potrošniki v primeru odpovedi potovanj, saj jim turistične agencije zavračajo zahteve za vračilo vplačil in vztrajajo, da so upravičeni do dobropisa oz. vrednotnice za potovanje enkrat drugič. Tržni inšpektorat pravi, da prijav ne more obravnavati, dokler na ravni države oz. EU ne bodo sprejeta stališča ali rešitve.

Kot so zapisali v današnjem sporočilu za javnost, so gospodarskemu ministrstvu že 17. marca predlagali, naj se za reševanje te problematike zagotovitvi posebno jamstvo za izdane dobropise ali vrednotnice, s katerim bo poleg turističnih agencij za izplačilo dobropisa jamčila tudi država. Na ta način bi se potrošniki lažje odločali za sprejem dobropisa ali za odlog vrnitve vplačil na kasnejši čas, kar bi bistveno olajšalo položaj turističnih agencij, so prepričani.

Potrošniške organizacije, članice Evropske potrošniške organizacije BEUC, so, kot so spomnili, v sporočilu Evropski komisiji poudarile, da mora imeti potrošnik pravico izbirati, ali bo zahteval vrnitev vplačila ali sprejel drugačno ponudbo turistične agencije, države pa naj z zagotovitvijo dodatnega jamstva olajšajo obremenitev turističnih agencij.

Evropska komisija je v svojem priporočilu zavzela enako stališče glede pravice potrošnikov do vračila vplačil ter pozvala nacionalne države, naj zagotovijo razširitev jamstva tudi na dobropise (vavčerje). Rešitve tudi v Sloveniji po mnenju ZPS potrebujemo takoj. »V ZPS smo pripravljeni sodelovati pri oblikovanju ustrezne rešitve, zato pozivamo ministrstvo k čimprejšnjem ukrepanju,« so še poudarili.